80% omzetstijging binnen 6 maanden voor Marington®

Omschrijving

Marington.nl is dé webshop voor stijlvolle dames- en herentassen. De groei in omzet stagneerde en in de ROI zat al een tijdje geen verbetering. Samen met Marington.nl is een nieuwe strategie opgezet waarbij we allereerst het onderscheidend vermogen van de webshop onder de loep namen.

Doel

Marington.nl had een goedlopende webshop die gestaag was gegroeid de afgelopen jaren. Echter was de begeleiding vanuit het vorige bureau door wijzigingen in het team niet meer adequaat en bleef innovatie uit. Marington.nl benaderde Evoworks met de volgende doelstellingen:

- Zeer ambitieuze 80% omzetstijging binnen 1 jaar
- Beter rendement op advertising investeringen
- Meer structuur en proactiviteit in het projectmanagement

Resultaat

Het belangrijkste actiepunt voor Marington.nl om de doelstellingen te behalen was niet alleen marketinggerelateerd: Het was absoluut noodzakelijk om meer focus aan te brengen op het gevoerde assortiment. Na grondig onderzoek door Evoworks is daarom in overleg met Marington.nl het assortiment volledig afgestemd op (de juiste) tassen voor diverse toepassingen, is het assortiment daarin uitgebreid en zijn overige woonproducten en accessoires uit het assortiment gehaald.

Naast een redesign van de productpagina op basis van A/B tests is de grootste omzetstijging voortgekomen uit het efficiënter managen van AdWords, waarbij automation een belangrijke rol heeft gespeeld:

- AdCustomizers zijn ingezet, waarbij accurate prijzen en voorraden in advertenties worden ingeladen.
- Met AdWords Scripts wordt Google Shopping efficienter beheerd: merkgerelateerde campagnes worden alleen vertoond op merkgerelateerde zoekopdrachten; overige zoektermen worden uitgesloten voor een relevantere shoppingervaring.
- Aangepaste remarketinglijsten voor Search Ads zijn toegepast, waarin een betere segmentering in doelgroepen zichtbaar is voor gerichtere bodaanpassingen.
- Met AdWords Scripts worden automatisch bodaanpassingen gedaan per dag van de week op basis van conversiegegevens, voor een potentieel groter omzetbereik en beter rendement.

Deze inspanningen hebben reeds binnen 6 maanden tot de volgende resultaten geleid waarbij de zeer ambitieuze doelstelling ruim is overtroffen:

- Totale omzet met 80% gegroeid
- ROI is met 20% verbeterd
- Netto winst is verdubbeld

Vanaf het moment dat we het AdWords account onder handen namen zijn het aantal transacties en de omzet daaruit met 500% gestegen.

Overige informatie

Voor de aanpak en het resultaat van dit traject is Evoworks in 2017 genomineerd voor een Google Premier Partner Award in de categorie ‘Growing Businesses Online’.

Evoworks

Arnhem
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe