A Star Wars Story

Omschrijving

In de ODEON bioscopen zou de film Rogue One: A Star Wars Story de langverwachte spin-off van de Star Wars-filmserie gaan draaien. Om ervoor te zorgen dat consumenten vooraf kaartjes zouden reserveren, ondersteunde Yourzine ODEON met het ontwikkelen van een campagne die bestond uit twee fases.

Doel

Creëer een e-mailcampagne die maximale betrokkenheid van de ontvangers genereert, de kaartverkoop stimuleert en maak hierbij gebruik van de film gerelateerde promoties.

Resultaat

Om ervoor te zorgen dat consumenten vooraf kaartjes zouden reserveren, ondersteunde Yourzine ODEON met het ontwikkelen van een campagne die bestond uit twee fases: 1.Het versturen van de Solus pre-release mailing. Deze werd verzonden in de weken voorafgaand aan de release van de film.2.Net voor de release datum werd er een follow-up e-mail verstuurd met een competitie element dat een exclusieve prijs bevatte om maximale engagement te verzekeren. Om de mogelijkheden van e-mail als kanaal te maximaliseren, heeft Yourzine gebruik gemaakt van het Selligent platform.

De campagne bevatte onder andere een pre-release, een follow-up release email en een competitie element. Om mensen op te roepen om mee te doen aan de competitie werd gebruik gemaakt van een geanimeerde Death Star-afbeelding met een geïntegreerde ‘click to win’ die de gebruiker naar een toegewezen landingspagina leidde. Op deze pagina werd vervolgens een bericht getoond waarin vermeld stond of de bezoeker wel of geen prijs had gewonnen. Dit was de eerste keer dat ODEON een dergelijke functie vanuit een technisch perspectief had geïmplementeerd.

Overige informatie

Yourzine

's-Hertogenbosch
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe