Lucas Bols

Omschrijving

Add flavour to the web. Creëer een moderne corporate responsive site voor Lucas Bols die de wereld achter ‘The world of Bartening’ laat zien.

Doel

De wereld kan niet zonder smaak. Het is dé reden waarom de familie Bols in 1575 haar stokerij is begonnen. Hiermee is Lucas Bols één van de oudste nog actieve bedrijven in Nederland en het oudste gedistilleerde merk van de wereld. Al 440 jaar zijn ze meester in de kunst van het distilleren, mixen en blenden van recepten en smaken in geweldige cocktailervaringen. De huidige directie heeft een verjongingsstrategie ingezet. Maar niet zonder de traditionele waarden en normen in het vizier te houden. Vandaag ligt aan vele producten nog steeds de eeuwenoude receptuur ten grondslag. De Master Distiller van Lucas Bols draagt zorg voor de continue kwaliteit van de recepten, de producten en de ontwikkeling van nieuwe smaken.

De beleving van het unieke en oer-Hollandse merk moest op een passende manier vertaald worden naar het web. Een website die ‘People having a good time’ en ‘The history of craftmenship’ samen laat vloeien naar een gedegen uitstraling richting de financiële partijen en anderzijds het flitsende richting de bartenders. Het moet de ideale ‘mix’ zijn om tot een wow-factor te komen.

Resultaat

Op de smaakvolle corporate site van het unieke en oer-Hollandse merk laten wij zien dat het vakmanschap in de distilleerderij nog op dezelfde manier wordt beoefend als ruim vier eeuwen geleden. De distilleerderij is het hart van alle producten. Dat is de wereld van smaak, geur en reuk die schuilgaat achter de glitter en glamour van ‘The world of Bartending.’ In meer dan 110 landen is Bols geliefd om haar likeuren, gin, jenever en wodka en met een database van 18.000 online recepten heeft Bols de grootste cocktail database van de wereld.

De website moet de internationale doorbraak van Jenever ondersteunen. Vrijwel 95% van de Jenever wordt in Nederland gedronken. Slechts 5% gaat naar andere landen. En uitgerekend in Nederland speelt het leven van de borrel zich ‘achter de geraniums’ af. Mede daarom werd in Amsterdam een House of Bols geopend, waar jaarlijks 50.000 vooral buitenlandse bezoekers op af komen. In hetzelfde pand zit ook een opleidingsruimte voor bartenders en een innovatiecentrum.

Jaarlijks hoogtepunt is het Bols around the world Bartending Championship, waar Bartenders uit de hele wereld on- en offline worden uitgedaagd om hun skills te tonen. Als ambassadeurs van het merk moeten zij vervolgens borg staan voor een verdere verspreiding van Bols in de wereld.

De lancering van de website werd gehouden op 4 februari jl. tijdens de beursgang van Lucas Bols, waar de waarde van een aandeel werd vastgezet op € 15,75. Deze waarde was een verwijzing naar de eeuwenoude historie van het bedrijf.

Snakeware

Sneek
Snakeware
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe