Albert Heijn Messenger

Omschrijving

Albert Heijn ontdekte dat klanten vaak hun persoonlijke aanbiedingen vergeten wanneer zij in de winkel zijn. Om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt, startte Yourzine samen met Albert Heijn een pilot met Facebook Messenger.

Doel

Hoe kunnen we de participatie en redemptie van Persoonlijke Bonusaanbiedingen verhogen?

Resultaat

Albert Heijn introduceerde in 2013 haar Bonuskaart in het kader van haar loyaliteitsprogramma. Deze kaart maakt het mogelijk om op maat gemaakte aanbiedingen per klant te bieden. Vervolgens worden deze persoonlijke aanbiedingen wekelijks gecommuniceerd naar de klant toe.

Albert Heijn ontdekte dat klanten vaak hun persoonlijke aanbiedingen vergeten wanneer zij in de winkel zijn. Om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt en er zoveel mogelijk klanten de aanbiedingen bij de hand hebben als ze in de winkel staan, startte Yourzine samen met Albert Heijn een pilot met Facebook Messenger. De pilot bestaat uit de volgende aanpak: de klant met een geactiveerde Bonuskaart ontvangt een e-mail waarin zij worden uitgenodigd voor de test. Vervolgens wordt er via een landingspagina een koppeling gemaakt tussen het Facebook-account en de Bonuskaart van de klant. Er volgt een pushbericht in Facebook Messenger, waarin de deelname nogmaals bevestigd moet worden. Vanaf dat moment kan de klant door ‘Wat is mijn bonus?’ in Facebook Messenger te tikken zijn/haar Persoonlijke Bonusaanbiedingen inzien. Het doel van de campagne is klanten via een kanaal naar keuze van de geldende aanbiedingen te voorzien. Verder wil Albert Heijn met deze pilot kijken of de toevoeging van Facebook Messenger door klanten gewaardeerd en gebruikt wordt.

Overige informatie

Yourzine

's-Hertogenbosch
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe