Ambachtschap voor de olie- en gasindustrie

Omschrijving

Het Nederlandse bedrijf Mokveld is wereldwijd dé producent van hoogwaardige afsluitkleppen voor gas- en olie-installaties. Voor Mokveld is het belangrijk om zich, onder andere via de website, stevig te positioneren als een innovatief merk in het topsegment.

Doel

Een belangrijk doel voor de website is het positioneren van de organisatie als kennisleider. We hebben de organisatie geholpen bij de transitie van een merk dat het eigen product centraal stelt naar een merk dat zich meer positioneert vanuit kennisgebieden en zich meer opstelt als expert in plaats van producent. Een nieuwe website moest invulling geven aan deze ambitie.

Resultaat

Op de website is er meer aandacht voor de revolutionaire techniek ‘axial flow’ van Mokveld. Met dit innovatieve product opent de homepage. Ook ligt de nadruk meer op 'de toepassing van de producten' dan op de productspecificaties. We hebben ook de 'business areas' waarin Mokveld actief is een prominentere plek gegeven op de website. Deze keuzes zorgen ervoor dat Mokveld beter uitgelicht wordt als experts en kennisleider.

Overige informatie

We ontwikkelden een karakteristieke visuele online identiteit, nauw aansluitend bij de nieuwe huisstijl van Mokveld. Voor de presentatie van de producten ontwikkelden we een format met ruimte voor specificaties en een interactieve visual. Met heldere animaties laten we per product de werking zien.

De producten van Mokveld worden op elk continent gebruikt. Het aanbieden van de website in 6 talen was dan ook noodzakelijk om de internationale markt te bedienen. Voor Arabisch spiegelen we niet alleen de tekst (leesrichting recht naar links) maar ook de oriëntatie van de website (navigatie en stijlelementen). Zo krijgen landen in het Midden-Oosten, een belangrijke markt, een volwaardige User Experience aangeboden.

Zicht online

Rotterdam
Zicht online
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe