Avantage: met een groeistrategie op weg naar succes

Omschrijving

In deze case lees je hoe Lead Today IT specialist Avantage helpt om haar groeiambities waar te maken.

Doel

Om nog meer organisaties zorgen op het gebied van IT uit handen te nemen en de ambitie om het grootste IT bedrijf van Nederland te worden waar te maken, wil Avantage meer kwalitatieve leads en klanten genereren. Met deze uitdaging kwamen ze al snel bij Lead Today terecht. In het specifiek vroegen zij ons om marketing automation te implementeren, zodat er makkelijker en sneller leads gegenereerd kunnen worden.

Resultaat

Allereerst hebben wij in onze oplossing gekozen voor het formuleren en implementeren van een leadgeneratiestrategie op basis van inbound marketing. Later in het ontwikkelingsproces hebben we deze strategie bijgesteld naar een meer account based marketing georiënteerde aanpak, welke beter past bij de specifieke doelgroep die Avantage voor ogen heeft. Aan de hand hiervan kunnen gericht specifieke organisaties benaderd worden die Avantage graag als klant wil hebben.

Momenteel is Lead Today samen met Avantage hard bezig met het genereren van mooie resultaten aan de hand van de groeiprogramma’s. Hierbij ondersteunt Lead Today continu de voortgang en optimalisatie. Zo gaat onze leadgeneratie consultant wekelijks met alle betrokkenen rond de tafel zitten om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en structuur aan te brengen in het groeiproces.

Op deze manier kunnen we Avantage laten groeien met een persoonlijke aanpak op maat. We kijken gericht naar de specifieke klant en de behaalde resultaten, zodat we bij kunnen sturen wanneer dit nodig is. Hierdoor kunnen we altijd de beste strategie inzetten die past bij de klant en de opgestelde doelen. Samen gaan we een mooie toekomst tegemoet.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Een goede inbound marketing strategie begint met het definiëren van de doelgroep en het analyseren van de markt. Daarom zijn we begonnen met een aantal persona workshops. Tijdens deze workshops werden twee persona’s geformuleerd: de IT-manager en de directeur. Deze twee persona’s hebben verschillende doelen, interesses en hindernissen, waardoor zij op verschillende manieren benaderd dienen te worden.

Content speelt een belangrijke rol in de leadgeneratiestrategie. Met de juiste content trekt Avantage nieuwe bezoekers aan, worden potentiële klanten overtuigd van de waarde van de diensten van Avantage en blijven klanten geïnformeerd over interessante trends en ontwikkelingen. Om relevante content te ontwikkelen werden daarom content thema’s, de tone-of-voice en storylines bepaald voor beide persona’s.

Bij het analyseren van de doelgroep kwam echter naar voren dat de doelgroep niet groot genoeg is voor een marketingaanpak die enkel gebaseerd is op inbound marketing. Daarom is de aanpak bijgesteld naar een bredere groeistrategie, waarin verschillende methodes toegepast worden. Binnen deze groeistrategie wordt onderscheid gemaakt tussen verschillende product markt combinaties. Voor Avantage werden op basis van deze aanpak drie product markt combinaties geformuleerd:

- Een toekomstbestendige werkplek voor middelgrote bedrijven
- Een toekomstbestendige werkplek voor grote bedrijven
- Het uitbouwen van bestaande klanten

Vervolgens zijn per product markt combinatie verschillende groeiprogramma’s geformuleerd. Dit houdt in dat er een specifieke strategie en implementatie voor iedere product markt combinatie wordt ontwikkeld. In de specifieke groeiprogramma’s van Avantage ligt de focus meer op account based marketing dan op inbound marketing.

Lead Today

Rotterdam
Lead Today
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe