Aventel: doelgerichte inbound marketingstrategie

Omschrijving

Aventel is een bedrijf gespecialiseerd in IT-infrastructuur, Telecom- en cloudoplossingen. Hun missie is om het Nederlandse MKB beter te laten presteren dankzij een op maat gemaakte oplossing. Om de diensten kenbaar te maken aan de doelgroep heeft Lead Today Aventel ondersteunt in het structureren en optimaliseren van de marketinguitingen.

Doel

Om structureel kwalitatieve leads te genereren wilde Aventel toe naar een alomvattende oplossing. Omdat ze op zoek waren naar een partij die een volledige marketingaanpak kan opzetten in plaats van losse onderdelen, benaderden ze Lead Today.

Resultaat

In diverse inbound marketingworkshops hebben we samen met Aventel hun ideale klant (persona) en klantreis (customer journey) geformuleerd. Deze informatie maakt het ontwikkelen van een inbound marketingstrategie eenvoudiger en effectiever.

Vervolgens hebben we een leadgeneratiestrategie bepaald. Waardevolle content vormt een belangrijk onderdeel van de leadgeneratiestrategie. Door de juiste content voor elke fase van de customer journey aan te bieden, worden leads op een fijne manier door het aankoopproces geleid.

Zo zijn verschillende soorten content gecreëerd, waaronder whitepapers, blogs, casebeschrijvingen en een checklist. Om deze content aan te bieden hebben we de bestaande website overgenomen en pagina’s en formulieren toegevoegd. Dankzij de content zal het organische verkeer naar de website gaan toenemen. Tevens brengen we de content via diverse advertentiekanalen bij de juiste doelgroep onder de aandacht.

Voor succesvolle leadgeneratie is marketing automation een must. Om leads effectief te beheren en op te volgen hebben we via het marketing automation systeem Act-On campagnes opgezet. Binnengekomen leads worden via workflow e-mails opgewarmd en steeds opnieuw van nieuwe relevante informatie voorzien, met conversie als uiteindelijk doel.

Aangezien wij recentelijk met Aventel deze nieuwe marketingaanpak gestart zijn, zijn er nog te weinig concrete resultaten om een weloverwogen oordeel te vellen. Wel is het aantal websitebezoekers met 279% gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het conversiepercentage ligt op 3.45%.

Overige informatie

Lead Today is een bureau voor digitale marketingstrategie en uitvoering, met een sterke focus op leadgeneratie. We helpen organisaties bij het behalen van hun marketingdoelstellingen en pakken marketing aan op een slimme en doeltreffende manier.

De unieke aanpak van Lead Today verenigt marketing, data en technologie. Onze strategen bundelen hun krachten en stellen een digitale strategie op, met een concreet plan van aanpak voor de benodigde marketingtechnologie en -uitvoering. Lead Today verzorgt de digitale marketing via alle gewenste marketingkanalen.

+ Voeg case toe