Bagoes: conversie verhogen met growth hacking

Omschrijving

Op Bagoes.nl vind je veel verschillende merken van grote maten dameskleding. Je kunt er ook terecht voor laarzen met een brede schacht. Naast een webshop heeft Bagoes ook twee fysieke winkels in Alkmaar en in Hoorn. Bagoes heeft als doel de mooiste grote maten merken bij elkaar te brengen.

Doel

Het belangrijkste voor Bagoes was om ons te gaan bezig houden met growth hacking om zo de conversie te verhogen.

Op basis van onderzoek en data uit Analytics en Hotjar zijn we op een hypothese uitgekomen. Deze zijn we vervolgens gaan testen, zodat we er uiteindelijk achter konden komen wat het beste werkt en wat de meeste conversie oplevert.

Resultaat

Op basis van deze uitkomsten hebben we de kassa volledig omgebouwd en terwijl we dat deden zijn we continu blijven monitoren.

Daarnaast hebben we de navigatiestructuur op de site aangepast en Elasticsearch ingebouwd voor betere en snellere zoek- en filterresultaten.

Ook hebben we het onderdeel ‘wachtwoord opvragen’ geoptimaliseerd en hebben we om de snelheid in de webshop te garanderen, gebruik gemaakt van Redis caching.

Daarbij hebben we Bagoes gekoppeld aan MailChimp en bouwden we een koppeling met hun leverancier, zodat zij het assortiment konden vergroten en dankzij een groter aanbod meer omzet konden genereren.

Overige informatie

H1 Webdevelopment

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe