Bavaria, B2C ervaring voor horecaondernemers

Omschrijving

Welcome to the family. Met de ambitie om online sales te laten groeien, hebben Bavaria en Deloitte Digital de horeca ondernemer iets unieks geboden; een B2C ervaring binnen een B2B omgeving.

Doel

Bavaria is een van de oudste onafhankelijke familiebedrijven in Nederland, waar sinds 1719 verschillende soorten bier wordt gebrouwen. Voor Bavaria moeten beleving en gemak centraal staan in de customer journey vanwege het effect op de on- en offline verkoopkanalen. Ook ziet Bavaria dat de afgelopen jaren het consumentgedrag enorm veranderd is, er ontstaan nieuwe klantreizen. Om hier op in te springen moet Bavaria digitaal transformeren daar waar zij het meeste klantcontact heeft: tijdens de wekelijkse bestelling van horecaklanten. Uitgangspunten hierbij zijn:

• Van wekelijks bestellen naar shoppen en inspireren
• Vernieuwde merkbeleving: storytelling over mooie merken en achtergronden
• Vernieuwde en sterke online identiteit
• Realiseren van de sales ambitie en bereiken van meer klanten door omnichannel benadering (accountmanagers in combinatie met online)

Bavaria heeft Deloitte Digital gevraagd te ondersteunen bij de digitale transformatie van de horeca. Hierbij gaat het om:

• Het in kaart brengen van de klantreis van de doelgroep
• Redesign en UX optimalisatie van de horecaportal aan de hand van customer journey en de merkwaarden van Bavaria
• Implementatie van de nieuwe horecaportal (mobile first) op basis van toekomstgerichte technologie (ondersteunend in e-commerce en online marketing)

Resultaat

Deloitte Digital heeft samen met Bavaria, online sales getransformeerd door:
• Nieuwe merkwaarden te vertalen in een nieuwe online identiteit
• De klantreis te vertalen naar inrichting van de portal op UX/VD vlak
• De klantreis te vertalen naar de inrichting van de nieuwe horecaportal op basis van de Adobe Marketing Cloud (AEM, Analytics en Target) en Hybris eCommerce
• Het opzetten van een KPI model: het vaststellen van doelstellingen en meetvariabelen om de customer journey verder te finetunen

Door de combinatie van de gekozen aanpak, onze agile manier van werken en een multidisciplinair team gevoed door het ondernemerschap van Bavaria (goede ideeën direct uitvoeren), heeft Deloitte Digital binnen 7 maanden Bavaria Online Sales weten te transformeren. Met als resultaat een toename van 25% in online bestellingen binnen de nieuwe Bavaria horecaportal.

Overige informatie

Deloitte Digital

Amsterdam
Deloitte Digital
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe