BDO: meer inzicht, betere resultaten

Omschrijving

BDO is een accountant- en adviesbureau, werkzaam in o.a. Nederland. Voor hun website werkenbijbdo.nl wilden zij meer inzicht over de sollicitatiefunnel en welke kanalen de beste resultaten opleveren. Lead Today heeft BDO geholpen door de website juist te koppelen met Connexys en Google Analytics en een dashboard in te stellen.

Doel

Omdat BDO altijd op zoek is naar nieuwe werknemers, heeft BDO een aparte vacaturesite gemaakt: werkenbijbdo.nl. Hierbij maken ze al gebruik van de recruitment software van Connexys, om te zien hoeveel mensen in welk deel van de funnel zit. BDO heeft hiermee wel inzicht in de Costs per Application, maar bijvoorbeeld niet in de Costs per Hire.

BDO heeft ons gevraagd hen te helpen meer inzicht te krijgen in via welke kanalen sollicitanten op Werken bij BDO terecht komen en welke kanalen de beste resultaten opleveren.

Resultaat

Na de doelen van BDO duidelijk opgesteld te hebben zijn we gaan kijken naar de recruitment software van Connexys, waaraan de website van Werken bij BDO is gekoppeld. BDO heeft de software al geïmplementeerd, maar deze had geen geavanceerde koppeling met Google Analytics. Zo zouden er meer gegevens inzichtelijk gemaakt kunnen worden dan op dat moment het geval was.

Na het opstellen van een goede en effectieve aanpak, zijn we aan de slag gegaan met het opzetten van de software. Samen met Connexys zijn we gaan kijken naar de mogelijkheden om Connexys te koppelen met Google Analytics, om de data inzichtelijk te kunnen krijgen. Vervolgens zijn we met BDO een fase van testen in gegaan.

De conclusie van deze fase was dat de data nog niet inzichtelijk genoeg was. Daarom hebben we een dashboard ingesteld in Google’s Data Studio, waarbij gegevens zoals de gehele sollicitatiefunnel, de Costs per Lead en de Costs per Hire eenvoudig te vinden zijn. Tevens kan BDO in dit dashboard snel specifieke kandidaten opzoeken in de sollicitatiefunnel.

Door Google Analytics te koppelen met de website van Werken bij BDO en een dashboard voor de resultaten in te stellen, kan BDO gerichter zoeken naar de beste kandidaten. In plaats van alleen inzicht te hebben in de kanalen waar de leads vandaan komen, kan BDO nu ook zien waar de daadwerkelijk aangenomen kandidaten vandaan komen en daarmee ook de Costs per Hire berekenen. Zo kunnen ze hun advertising gericht inzetten op de kanalen waar de beste resultaten uit

Overige informatie

Lead Today is een bureau voor digitale marketingstrategie en uitvoering, met een sterke focus op leadgeneratie. We helpen organisaties bij het behalen van hun marketingdoelstellingen en pakken marketing aan op een slimme en doeltreffende manier.

De unieke aanpak van Lead Today verenigt marketing, data en technologie. Onze strategen bundelen hun krachten en stellen een digitale strategie op, met een concreet plan van aanpak voor de benodigde marketingtechnologie en -uitvoering. Lead Today verzorgt de digitale marketing via alle gewenste marketingkanalen.

Lead Today

Rotterdam
Lead Today
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe