Bejo ontkiemt tot internationaal online kennisplatform

Omschrijving

Bejo is al jaren een toonaangevende speler in de veredeling, productie en verkoop van groentezaden. Het familiebedrijf uit Warmenhuizen loopt voorop met innovaties en gelooft sterk in kennisdeling, ook online. Bejo kwam mede daarom bij Synetic met de vraag om een nieuwe website te realiseren die zowel informeert als inspireert.

Doel

Vooraf werden de volgende eisen gesteld:

-Merkidentiteit duidelijk laten terugkomen in online huisstijl
-Eenvoudig kunnen opzetten van nieuwe internationale websites
-Betrouwbare koppeling met het PIM-systeem Perfion
-Producten eenvoudig online en binnen de websites zelf vindbaar maken

Resultaat

Met de nieuwe website straalt Bejo uit een online kennispartner te zijn waar relaties eenvoudig informatie vinden en daarover contact kunnen opnemen met de juiste personen.

Bejo was direct gecharmeerd van de flexibiliteit van zowel Synetic als Drupal om data te importeren vanuit het PIM-systeem. Ook het beheer en de wijze waarop data wordt getoond kan daarbij naar eigen smaak worden weergegeven.

Voor alles wat we hebben ontwikkeld is als uitgangspunt genomen dat dit zo dicht mogelijk bij Drupal blijft, zodat aanpassingen naderhand en de werking daarvan eenvoudig te configureren zijn.

Dankzij Drupal Multi-site kan Bejo eenvoudig nieuwe websites uitrollen, waarbij de koppeling met het PIM-systeem Perfion ervoor zorgt dat alle data altijd actueel is en wordt weergegeven in de juiste taal.

Ondertussen blijven we continu de website door ontwikkelen en voorzien van nieuwe functionaliteit, zodat Bejo ook in de (nabije) toekomst online voorop blijft lopen.

Overige informatie

Het managen van alle content en informatie rondom het uitgebreide assortiment van Bejo gebeurt middels een Product Informatie Management systeem, kortweg PIM-systeem. Hiervoor zet Bejo Perfion in, een PIM-systeem dat volledig naar eigen wens inhoudelijk kan worden vormgegeven.

Voor ons lag de uitdaging om deze berg aan data vanuit het PIM-systeem op de juiste manier te ontsluiten en weer te geven op de website. Samen met Bejo is daarom bepaald hoe de data in het PIM-systeem gestructureerd diende te worden, om deze vervolgens te kunnen importeren. Een voorbeeld hiervan is het groeischema van een ras. De data hiervan wordt dankzij maatwerk volledig geconverteerd naar een datum, regio en cultivatiemethode.

Periodiek worden nu alle rassen opgehaald vanuit het PIM-systeem en als content naar de website geïmporteerd, inclusief afbeeldingen, waarden voor het zoeken etc.

De koppeling met Perfion is daarbij dusdanig opgezet dat het gemakkelijk is om deze uit te breiden met nieuwe velden. Wanneer Bejo bijvoorbeeld bij zijn zaden meer specificaties wil tonen is dit eenvoudig te realiseren.

Synetic

Haarlem
Synetic
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe