'Best of both worlds' in nieuwe REV’IT! brandwebsite

Omschrijving

Realisatie van een nieuwe brandwebsite voor ’s werelds snelst groeiende motorkledingmerk REV’IT!. Een website die inspireert, die de passie voor motorrijden op elke pagina zichtbaar maakt en waar inspiratie naadloos samengaat met het ontdekken van de REV’IT! collectie.

Doel

Bij de snelst groeiende producent van motorkleding, waarbij merkbeleving zeer belangrijk is, is het logisch dat die merkbeleving bij de ontwikkeling van een nieuwe website optimaal tot uiting komt. Elke pagina opnieuw inspireren en zichtbaar maken waar het hart van de bezoeker sneller van gaat kloppen: motorrijden. Tegelijkertijd in die inspiratie-omgeving een systeem realiseren waarin de bezoeker alle motorkleding uitgebreid kan bekijken. Belangrijkste doel is om zó te inspireren dat de bezoeker getriggerd wordt een dealer te bezoeken.

De doelstellingen van dit project waren duidelijk:
- Creëer een inspiratie-omgeving voor de bezoekers, waarbij de passie voor motorrijden op elke pagina zichtbaar is
- Creëer een omgeving die de bezoeker een compleet overzicht biedt in de diverse REV’IT! producten
- Verhoog de offline conversie door sitebezoekers naar de REV’IT! dealers te leiden

Resultaat

Het unieke concept, bedacht en gerealiseerd door ontwerpbureau Fabrique en e-developmentbureau XSARUS, laat de twee werelden van inspireren en winkelen op elke pagina naadloos op elkaar aansluiten. De bezoeker komt binnen midden op de pagina. Dit zorgt ervoor dat bij binnenkomst het grootste deel van het scherm inspiratie ademt terwijl tegelijkertijd de aandacht voor de producten niet ontbreekt. Scrolt de bezoeker naar boven, dan komt deze terecht in de inspiratiewereld. Dankzij krachtige beelden en verhalen wordt de bezoeker meegenomen in de belevingswereld van REV’IT!. Scrolt de bezoeker naar beneden, dan komt hij terecht in het productenoverzicht waar hij tot op stikseldetail de REV’IT! collectie kan bekijken. Vanaf de productpagina wordt de bezoeker aangespoord op zoek te gaan naar de dichtstbijzijnde dealer. Bij het doorklikken naar welke pagina dan ook: de tweedeling tussen merkbeleving en winkelen is altijd aanwezig.

De unieke tweedeling in de website, vraagt ook om passende technische oplossing aan de achterzijde. XSARUS realiseerde het inspiratiedeel in WordPress en het productgedeelte in Magento. Met het gebruiksvriendelijke WordPress kunnen medewerkers van REV’IT! zeer eenvoudig zelf content toevoegen, terwijl het Magento e-commerceplatform gekoppeld is aan de bestaande backoffice software van REV’IT!.

Een aantal statistische resultaten:
(gemeten 6 maanden na livegang t.o.v. dezelfde periode een jaar ervoor)

- Bouncepercentage: 22,6 % minder bezoekers verlaten de site direct na binnenkomst
- Per sessie worden nu 20% meer pagina’s bekeken
- De gemiddelde sessieduur is gestegen met 86,6%
- Het aantal keer raadplegen van de dealerlocator is gestegen met 852% (!)

Overige informatie

Toekomst
Het complete redesign van de REV’IT! website wordt stapsgewijs doorgevoerd. De inspiratie-omgeving wordt continu doorontwikkeld om de offline conversie nóg verder te verhogen.

Het bureau Fabrique heeft meegewerkt aan deze case.

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe