Betere informatievoorziening via CJIB.nl

Omschrijving

De website CJIB.nl is een belangrijke schakel geworden in het succes van de dienstverlening van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). De corporate site is gegroeid van een informatieve website naar het startpunt voor de online dienstverlening waar inmiddels ruim 2 miljoen bezoekers hun zaken met het CJIB online regelen.

Doel

Transformeer de corporate website van een aanbod gedreven website naar een vraag gestuurde website op basis van de informatiebehoefte van de bezoeker. Zorg ervoor dat de website, die het startpunt is voor tientallen complexe processen, zonder onderbrekingen wordt vervangen.

Resultaat

Het compacte projectteam – samengesteld met expertise vanuit CJIB en TRES - organiseerde zich in doelgerichte deelteams rond bezoekersgedrag, interaction- en visual design en infrastructuur.

Het team rond bezoekersgedrag vormde de linking pin. Dit team bepaalde de menustructuur van de website en herschreef de content. Deze onderging een metamorfose. De tekst is er volledig op gericht de bezoeker snel en eenvoudig dat te laten doen waarvoor hij naar de website is gekomen. De content is geschreven op taalniveau B1. Hierdoor is de website toegankelijk gemaakt voor een breed publiek. 95% van de bevolking begrijpt dit niveau.

De website is opgebouwd op basis van toptaken. Deze taken zijn bepaald door informatie- en bezoekersanalyse te combineren met de expertise van de mensen die dagelijks mensen te woord staan via webcare en telefoon. Hierdoor is veel data opgeruimd en de overgebleven informatie aan twaalf taken gelinkt.
Naast tekst zijn ook de beelden op de website veranderd. In de nieuwe website zijn de beelden vanuit de context van de bezoeker. Zo ontstaat een betere aansluiting bij de bezoeker.

Het resultaat is een moderne website waarop de vraag van bezoekers centraal staat. Aan de hand van dashboards houdt het webteam aansluiting met behoeften van de bezoekers. Het dashboard combineert bezoekcijfers met bezoekersfeedback en informatie van frontoffice medewerkers.

Ook de cijfers geven het succes weer
- een toename van +1000 bezoekers per dag
- 700% toename in aantal aanvragen voor betalingsregelingen
- Webcare via Facebook is sinds de nieuwe website omhoog geschoten
- Sterke toename van ingevulde webformulieren

Overige informatie

TRES

Heereveen
TRES
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe