BNN 3 Op reis | Website Backpack

Omschrijving

Interactieve website voor zoektocht naar nieuw talent voor BNN 3 op reis. Responsive campagnesite met de profielen van de 18 vloggers en hun social media updates. Bezoekers kunnen hun stem uitbrengen op hun favoriete vlogger, uitzendingen terugkijken en natuurlijk alle vlogs bekijken.

Doel

Bij BNN zijn ze op zoek naar nieuw presentatie talent voor het programma 3 op reis. Dit doen ze door 18 ambitieuze vloggers op pad te sturen met Jan en Geraldine. Zij brengen als ware reporters hun videoverslag uit van hun reiservaringen. Uiteindelijk worden er vier winnaars gekozen, die een echte droomreis mogen gaan maken en de allerbeste reporter wint uiteindelijk een item in het programma 3 op reis. BNN wilde online sterk inzetten als aanvulling op het tv-programma en heeft deze schone taak bij Flink neergelegd.

Resultaat

Uit de casting ronde zijn maar liefst achtien vloggers gekozen die op de website ieder hun eigen profielpagina hebben gekregen. Daar worden ze in woord en beeld aan de bezoekers voorgesteld en is hun activiteit op social media te volgen. Als de vloggers deze zomer op pad gaan, worden al hun vlogs op de website gezet en kan er ook online op de deelnemers gestemd worden. Op de kaart is verder te zien welke spots door de vloggers bezocht gaan worden en wanneer.

De stijl voor het programma, waar ook de website op gebaseerd is komt uit de koker van BNN. Flink heeft deze uitgewerkt in een passend responsive design. Voor dit project geen zwaar CMS maar een maatwerk onderhoudslaag, opgezet in Symfony. Zo kan de redactie van BNN zelf de content onderhouden. Het concept voor de website is zo opgebouwd dat alle verschillende fasen van het tv-programma (en de wedstrijd) met minimale impact kunnen worden ondersteund. Een doelgerichte online aanvulling op de zoektocht naar het nieuwe presentatietalent voor 3 op reis!

Flink

Den Haag
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe