Branding en performance voor Simyo

Omschrijving

Simyo moet slim handelen om ondanks de moordende concurrentie toch groei te realiseren. WeLikeMilk helpt Simyo met de unieke combinatie van branding én performance. Met grondig klantonderzoek en multivariate testen van creatief werk maken en optimaliseren we campagnes voortdurend. Zo zorgen we voor een stijging in naamsbekendheid, conversie én klantwaarde.

Doel

De opdracht aan WeLikeMilk was om te zorgen voor:
- een grotere naamsbekendheid
- meer klanten tegen lagere kosten
- een hogere klantwaarde

Resultaat

Door de hevige concurrentie in de telecommarkt liggen de kosten voor performance media te hoog en zoekt Simyo steeds naar vernieuwende manieren om budget in te zetten. Daarom bedachten we bij WeLikeMilk een aanpak om online branding en performance naadloos in elkaar te laten overvloeien. Dat deze combinatie werkte, zagen we aan de stijging van spontane merkbekendheid en het aantal nieuwe klanten van Simyo. Ook bespaarde Simyo al drie jaar enorm op kosten per geworven klant. In 2014 was dit maar liefst 51%.

Als je branding en performance wilt combineren, dan moet je weten hoe de customer journey verloopt. Door grondig onderzoek kregen we inzicht in de merkbeleving, het oriëntatieproces en het aankoopgedrag van klanten. Met deze kennis bepaalden we de online mediastrategie zo optimaal mogelijk en speelden we dus beter in op de customer journey van Simyo-klanten.

Uit verschillende bannertests en kwalitatief onderzoek wisten we met welke boodschap en actie Simyo klanten overtuigde. De winnaars zetten we vervolgens breed in. Zowel in banners als op landingpages varieerden we met de weergave van de Simyo-bundels, waardoor we de instroomwaarde verhoogden naar soms tot 27% per klant.

Onze aanpak leidde niet alleen tot geweldige resultaten, maar zorgde bovendien voor een continue stroom aan inzichten waarmee Simyo zijn service en producten kon verbeteren.

+ Voeg case toe