BrandLIVE

Omschrijving

Verzekeraars worden doorgaans geassocieerd met saai. Centraal Beheer is echter een uitgesproken en grappige stem op sociale media. Met boeiende content presteren ze niet alleen ruim boven de industrie-benchmark, maar ook beter dan love-brands als Starbucks Nederland en Toyota.

Doel

Verzekeraar Centraal Beheer voert jaarlijks themacampagnes via traditionele media. Naast het zenden is er behoefte aan continue interactie en engagement gericht op gesegmenteerde doelgroepen. Het is immers een kwestie van uren voordat een onderwerp al niet meer interessant gevonden wordt. Relevantie heeft een deadline.

Daarom wil Centraal Beheer vanaf nu haar merkcommunicatie anders inrichten: van afhankelijkheid van campagnepieken naar 365 dagen per jaar relevante aanwezigheid. Om zo gedurende het gehele jaar top-of-mind bij klanten te blijven. Ze zijn op zoek naar een prikkelend nieuw element in de merkcommunicatie die impact heeft, effectiviteit van campagnes vergroot en flexibel genoeg is om in te spelen op de actualiteit. Kortom, Centraal Beheer wil een nieuwe manier van merkcommunicatie waarmee zij zichzelf op de kaart zet als een eigentijdse, innovatieve, digitale verzekeraar en tegelijkertijd dichter bij haar doelgroep komt te staan.

Om Centraal Beheer onderdeel te maken van de online conversatie, wordt BrandLIVE ingezet. We combineren real-time sociale content, strategie en creativiteit met de snelheid van een nieuwsredactie. In de BrandLIVE room worden unieke en originele concepten ontwikkeld en geproduceerd die dagelijks via sociale media verspreid worden. Ook bestaan er concepten die breder inzetbaar zijn en wordt er ingespeeld op het nieuws. Zo is Centraal Beheer altijd actueel, altijd relevant en een natuurlijk onderdeel van de online community.

Resultaat

De resultaten overtreffen alle verwachtingen. Per post is het bereik met 400% toegenomen. Er worden meer dan 7 miljoen impressies gegenereerd en zo’n 700.000 interacties. De Facebook engagement rate komt uit op 11%, ruim boven de industrie-benchmark. En dat alles met maar €1.500,- aan paid media per maand. Door zich te richten op een constante onderstroom, komt Centraal Beheer tot een slimmere, efficiëntere besteding van haar budget.

BrandLIVE is nu een vanzelfsprekend onderdeel van de organisatie. We verleggen de lat voor merkcommunicatie, met real-time relevante verhalen in de hoofdrol. En het blijft niet onopgemerkt. We worden opgepikt door digitale magazines (De beste social media, Linda, etc.), andere merken praten met ons mee (ING, KLM, etc.) en we halen zelfs het RTL Nieuws.

Overige informatie

Klant en bureau werken nauw samen in de BrandLIVE real-time marketing room van DigitasLBi. Deze ruimte is uitgerust met zes beeldschermen, waarop zo’n 30 monitoring tools continu input leveren m.b.t. trending topics, sociale netwerken, analytics en het nieuws.

Digitas

Amstelveen
Digitas
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe