Business Insider Nederland

Omschrijving

Samen met Z24 en Business Insider Inc. lanceerden we de Nederlandse editie van Business Insider. Business Insider is de grootste zakensite in de wereld, met zo’n honderd miljoen maandelijkse bezoekers.

Doel

Samen met de redactie en de Amerikaanse Business Insider gingen we aan de slag om het responsive WordPress platform voor de Nederlandse Business Insider te ontwikkelen. Voor Z24 hadden wij ook al de website ontwikkeld op basis van WordPress. De doelstellingen van toen zijn gebleven. Rete-snel, goed vindbaar in Google en bezoekers die desgewenst blijven plakken. Daarbij moeten de redacties de site super simpel kunnen beheren. Voor de realisatie zaten we vast aan de internationale richtlijnen van Business Insider, maar we mochten dit wel fine-tunen voor de Nederlandse markt met een helder design als resultaat.

Resultaat

Snel, real-time en social. Net zoals op Z24.nl wordt zakelijk nieuws opvallend en intelligent gebracht voor de huidige ondernemers en managers. Dit wordt met Business Insider Nederland uitgebreid. Relevante content to the max. Nog toegankelijker door middel van onder andere meer korte updates en visuele verrijking die passen bij deze tijd. De redactie wordt uitgebreid met verschillende manieren van verslaglegging van Business Insider. De categorieën ondernemen, tech en finance zijn nu uitgebreid met politiek en lifestyle.

We hebben de gebruiksvriendelijke backend van WordPress uitgebreid voor de redactie. Neem het dashboard als voorbeeld. Hiermee kan de hele homepage in één oogopslag naar wens worden ingericht. Denk hierbij aan de volgorde van berichten, posities van advertenties, gerelateerde feeds en widgets.

Voor Business Insider Nederland zijn adverteerders erg belangrijk. Adverteerders kunnen gebruik maken van BI Studios, een eigen afdeling voor content marketing. Dit is de kern van het bedrijfsmodel. Op deze manier helpen ze adverteerders van idee, creatie tot aan de distributie van branded content met een journalistieke insteek. De advertenties blijven, maar content marketing is het belangrijkste onderdeel. Dat was 5 jaar geleden niet het geval. De markt is veranderd en Business Insider verandert mee.

Overige informatie

“Ik vond het verrassend om te zien hoe dit in samenwerking met de Amerikaanse developers binnen korte tijd is ontwikkeld. Dat was een goed geslaagde partnership. Je ziet niet vaak dat er zo goed wordt samengewerkt zonder vingers te wijzen. Ik heb complimenten vanuit Amerika over jullie kundigheid en toewijding ontvangen. Het was mooi om te zien dat iedereen hetzelfde doel had om deze koppeling te realiseren.


Door het werken met Scrum is het een plezierig traject geworden. We zaten snel op één lijn en kwamen snel tot grote resultaten. Toen we in juni de eerste gesprekken hadden kreeg ik verbaasde blikken van de Amerikaanse holding toen ik zei dat we in september live konden gaan. Bijzonder dat we de deadline hebben gehaald. Scrum helpt iedereen te prioriteren en te focussen op specifieke elementen. Het helpt ook mij als opdrachtgever. Bij zo’n technische ontwikkeling is het een kwestie van prioriteren en kiezen. Het structureert de agenda.”

Arend van den Berg
Hoofdredacteur Business Insider Nederland

Level Level

Rotterdam
Level Level
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe