Change the way you move

Omschrijving

Yushift is de vergelijkingssite voor elektrische en hybrische auto's, of ‘alle auto's waar een stekker aan zit’. Je vergelijkt eenvoudig op actieradius, bijtelling, prijs, grootte, snelheid, sportiviteit, etc. Yushift geeft je een overzicht van merken, garages en verkooppunten, zodat je meteen een proefrit, offerte of zelfs aankoop kunt regelen.

Doel

De hele mobiliteitsmarkt is aan het verschuiven, dus businessmodellen verschuiven mee. En, de grootste verschuiving van vandaag de dag is elektrisch rijden. Maar het oriënteren is lastig, en vooral het inzicht in kosten is moeilijk te krijgen. Laat staan dat je ergens kunt vinden wat er nog meer bij komt kijken. Het doel van Yushift is een centrale plek in het nieuwe mobiliteitsecosysteem. Maar niemand weet waar de nieuwe mobiliteit heen gaat en daarom is het ook nog lastig te bepalen wat die positie moet zijn. De groeistrategie is om te starten met het vergelijken en een succesvol merk in de markt te zetten op basis van een schaalbaar business model.

Resultaat

Yushift is een startup. Het idee is letterlijk aan de keukentafel ontstaan. Samen met Clockwork is het business idee gestalte gegeven. In een nauwe samenwerking is het concept ontwikkeld en via customer development (oa interviews voor dealerschappen) zijn aannames getoetst en de grootste uitdagingen van de zoekende consumenten gevonden.
Op basis van deze inzichten is de propositie, merkidentiteit en visuele beeldtaal ontwikkeld.
MVP zette voet aan de grond met het vergelijkingsmodel, het leadgeneratiemodel voor verschillende merken, dealers en andere dienstverleners (bv Laadpalen).
Geïnteresseerden in een nieuwe auto, die willen ontdekken of elektrisch rijden iets voor ze is, kunnen terecht op yushift.com.
De informatie en data over alle auto’s is cruciaal. Er is bewust gekozen om niet te ‘spideren’, maar een eigen redactie in te richten. Zo weet Yushift zeker dat je appels met appels kunt vergelijken. Ook is veel energie gestoken in het rekenmodel waarmee je verwachte maandelijkse kosten kunt achterhalen.
Om naamsbekendheid te generen is geen media ingekocht. Yushift heeft gekozen voor een softlaunchstrategie en via SEO en natuurlijke vindbaarheid te groeien. Er is ook bewust gekozen via een mild pr-offensief aandacht te vestigen op het platform. Het doel van de eerste fase was het onderzoeken van de bereidheid van mensen om Yushift te gebruiken en op deze manier het business model te valideren. De respons van de gebruikers, de verschillende automerken en lease ondernemingen laten zien dat het een krachtig idee met potentie is. En hier wordt as we speak continue volop verder aan gebouwd.

Clockwork

Amsterdam
Clockwork
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe