Concentrate & GOGO

Omschrijving

In 2016 reisden de Concentrate-hosts met GOGO naar de Algarve. In ‘Concentrate op Vakantie’ en ‘Villa Concentrate’ maakten de influencers een fantastische vakantie mee met hilarische momenten. Concentrate bleek een ideaal platform om de top of mind awareness van party, onbezorgde vakantie en toffe mensen rondom GOGO te verhogen.

Doel

GOGO jongerenreizen, onderdeel van Sundio group, organiseert jaarlijks voor meer dan 60.000 Nederlandse jongeren dé ultieme zomervakantie. Goed vervoer, transfers, leuke accommodaties en betrokken reisleiders zorgen voor een onbezorgde tijd in het buitenland. De reisleiders staan garant voor 24/7 feest met bekende artiesten zoals Jonna Fraser, The Partysquad & Freddy Moreira.

In 2016 was GOGO jongerenreizen op zoek naar manieren om niet rondom, maar in de content die jongeren aanspreekt aanwezig te zijn. Naast een mooie productie waarin de merkwaarden naar voren komen, was ook de distributie een belangrijk criterium voor een succesvolle campagne.

Resultaat

GOGO en RTL MCN-channel Concentrate passen perfect bij elkaar qua doelgroep. Het thema 'vakantie' bood Concentrate de mogelijkheid om zomerse content te creëren die spot on was. In ‘Concentrate op Vakantie’ stonden in de zomer van 2016 zon, zee, strand en feestjes centraal. GOGO werd op een natuurlijke wijze verweven in de reguliere content van Concentrate. De belevenissen van de hosts op hun vakantie werden door fans gevolgd via Facebook, Instagram en Twitter. Ook werd een unieke Snapchat-campagne ingezet. Met verschillende interactieve Snapchat-challenges waren meer dan 6.000 jongeren iedere dag intensief betrokken.

In het tweede online seizoen ‘Villa Concentrate’ nodigde het team van Concentrate in de winter van 2016 hun vrienden Maan en Ruud Feltkamp uit om twee dagen vakantie te vieren bij hen in de villa. De vakantie zorgde voor spraakmakende challenges, gezelligheid op de leukste hot-spots van Albufeira en goede gesprekken. Door het tweede seizoen in de winter online uit te zenden, in de periode van eind december 2016 t/m begin februari 2017, wakkerden zij het vakantiegevoel weer aan bij de jongeren voor het nieuwe boekingsseizoen.

De kanalen van RTL MCN-channel Concentrate, de Concentrate-hosts, de social kanalen van BN’ers die te gast waren en digital en TV van RTL werden ingezet voor een zo groot mogelijk bereik in de doelgroep.

Overige informatie

Concentrate is een ideaal platform om de top of mind awareness van party, onbezorgde vakantie en toffe mensen rondom het merk GOGO te verhogen. De zomereditie ‘Concentrate Op Vakantie’ behaalde op YouTube 1 miljoen views, op Snapchat gemiddeld 6.000 views per snap, een uitkijkpercentage boven de 95% en een totaal aantal views gemiddeld 120.000 per dag!

RTL

Hilversum
RTL
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe