De Rooi Pannen – zo echt kan leren zijn

Omschrijving

De Rooi Pannen staat voor kwalitatief, hoogstaand onderwijs en is uniek in zijn soort, de regio en véél meer dan een school. Het 50-jarig jubileum bleek de perfecte gelegenheid om het nieuwe communicatieconcept te lanceren. De leerling staat al jaren centraal, maar nu ook online in the spotlight.

Doel

Al ruim 50 jaar is De Rooi Pannen een waar instituut in Brabant met een uniek karakter, waar volgens drie pijlers wordt gewerkt:
Kleinschalige opzet
Een veilige leeromgeving waar de leerling zich prettig en thuis voelt om zo talent het beste tot recht te laten komen. De Rooi Pannen staat bekend om het ‘huiskamergevoel’ en is daar trots op.
Praktijkgericht onderwijs
De Rooi Pannen brengt ondernemen in de praktijk en haalt de praktijk in huis. Met o.a. eigen onderwijshotels, restaurants, keukens en een uniek winkelcentrum.
Ondernemende leerlingen
Bij de branches waarin De Rooi Pannen opleidingen verzorgt, is vaak behoefte aan mensen met lef, die initiatief durven nemen en creatief en vernieuwend denken. De Rooi Pannen stimuleert leerlingen om goed te presteren en verantwoordelijkheid te nemen.
In aanloop naar het 50-jarig jubileum besloten zij dan ook dat het hoog tijd was om dit unieke karakter door te voeren in de huisstijl en online kanalen. De Rooi Pannen durfde af te stappen van een standaard scholensite en laat de leerling centraal staan.
Het doel van de nieuwe website was: écht laten zien wat een opleiding bij De Rooi Pannen inhoudt en wat het beroepsperspectief is na een opleiding bij De Rooi Pannen. Het team van Estate heeft carte blanche gekregen en daar werden wij heel erg blij van.

Resultaat

Een wereld van verschil! Visueel een enorme vooruitgang, maar ook de technische snufjes die voor de bezoekers niet direct zichtbaar zijn, maken van deze site een digitaal hoogstandje. Vooruitstrevend en zo nieuw dat het bijna onherkenbaar is voor de terugkerende bezoekers.
De keuze is gemaakt om één doelgroep centraal te stellen en dat zijn de potentiele leerlingen. Op de achtergrond spelen hun ouders uiteraard ook een rol. Dit kan met de nieuwe website veel beter dan bij de oude website, waar De Rooi Pannen op de homepage misschien wel 10 verschillende doelgroepen probeerde te bedienen. Met deze nieuwe insteek kan de belangrijkste doelgroep veel beter zijn weg vinden door de site.
De website is een nieuw begin en er is gestart met een nulmeting. Er wordt vanaf nu actief gemeten wat wel en niet werkt. Met standaard tools zoals Google Analytics, maar ook met een belangrijke testgroep: de huidige VMBO leerlingen die straks allemaal een MBO opleiding gaan volgen. Middels UX onderzoek wordt achterhaald welk zoekgedrag zij vertonen en deze resultaten worden benut om de website continu te optimaliseren.
Jeroen Verschuren, Product Owner en hoofd PR bureau De Rooi Pannen over de samenwerking met Estate: “Ik ben regelmatig bij Estate geweest en heb de samenwerking als zeer positief ervaren. Dingen worden snel opgepakt en het team heeft duidelijk veel kennis en ervaring. De teamleden denken goed mee op zoek naar de beste oplossing. Ze verrassen me met zaken waar ik zelf nog niet aan heb gedacht. Erg tevreden!”

Overige informatie

Vooral qua front-end is dit voor het team van Estate een uitdagend en uniek project geweest. Alle pagina's zijn bijvoorbeeld zichtbaar en onzichtbaar met elkaar verbonden door een combinatie van libraries als Fullpage, Vue, Require en custom scripting. Het resultaat is een behoorlijk zware applicatie die, die door middel van lazyloading en paginering efficiënt kan performen. De vindbaarheid heeft daar ook niet onder te lijden. Uiteraard is de website mobile first en bovendien aangekleed met animaties uit libraries zoals ParallaxJS en BarbaJS. Gecompileerd in Sass en server-side gebuild door Grunt.

Estate Internet

Tilburg
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe