Design Museum London website

Omschrijving

Het Design Museum in Londen trekt jaarlijks ruim 200.000 bezoekers. Het jonge, ongesubsidieerde museum haalt zijn inkomsten volledig uit sponsoring, kaartverkoop en museumshop. Samen met technisch partner Q42 ontwikkelde Fabrique de vernieuwde website designmuseum.org. Een informatieve én inspirerende website die het merk Design Museum stevig neerzet.

Doel

Een nieuwe website die de bezoekers niet alleen bedient met praktische informatie, maar het publiek ook inspireert en betrekt bij design. Daarnaast
waren er functionele eisen; zoals betere usability, de website geschikt maken voor tablet en mobiel en een CMS dat vrijheid biedt om snel in te spelen op
nieuwe communicatiedoelen.

En –last but nog least- was de vraag van het Design Museum: doe iets aan onze ‘nietsige’ uitstraling. Of meer toegespitst: geef onze missie ‘To create the most inspiring, exciting and engaging Design Museum in the world’ eindelijk een duidelijke smoel.

Resultaat

Door usability onderzoek brachten we de toptaken in kaart. We bedienen de 80% van de bezoekers (de informatiezoekers) naadloos met openingstijden,
ticketverkoop en route. De overige 20% bieden we inspiratie en betrekken we bij het museum met magazine-achtige verhalen over design en ontwerpers.

We presenteren design en architectuur in your face door de rijke content op een voetstuk te plaatsen. De modulaire pagina’s bieden volop ruimte aan pakkend beeld en video. In plaats van modernistisch zwart/wit kozen we voor de uitgesproken signaalkleur geel om de pagina’s spanning en urgentie te geven. De gelaagdheid van design brengen we tot uiting door koppen, knoppen, tekst en beeld over elkaar heen te laten schuiven.

Met de tone of voice blijven we ver van de stoffige wereld van applied arts musea. Met prikkelende quotes als “someday other museums will be showing this stuff” en “the only museum where you can buy the collection” profileren we het Design Museum als het tegendraadse broertje van de gevestigde (staats)musea.

De hele website van het ongesubsidieerde museum is actiegericht. Met vragen en opgaven nodigen we de 1 miljoen Twitter volgers van het museum uit om zelf een bijdrage te leveren. De webshop biedt unieke limited editions en speciale producten. En met resultaat. De webshop beleefde in december 2014 de beste kerst ooit.

Designmuseum.org is niet gewoon een website die het merk aanvult. Met de website zetten we het merk Design Museum stevig neer. Inspiring. Exciting.
Engaging. Of zoals een twitteraar het verwoordde: “Fucking delicious.”

Fabrique

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe