Digitale learningapplicatie voor informaticaonderwijs en bed

Omschrijving

GrandeOmega is een digitale applicatie die studenten en professionals helpt om betere programmeurs te worden; daarmee worden zowel hun carrièrekansen als het aanbod op de arbeidsmarkt vergroot. Samen met het team van GrandeOmega realiseerden we de identiteit, de lead genererende website en de user interface

Doel

Grande Omega is een high end tech startup, geïnitieerd door een team van informatica-Ph.D’s en tech-ondernemers. Het bedrijf richt zich op het verbeteren van de kwaliteit van het programmeeronderwijs door middel van een digitale learning applicatie, gebaseerd op een bepaalde didactische methode en technische visie. Die elementen zorgen samen voor de enorme verbeteringen in de kwaliteit van de studenten en hun studieresultaten.

Resultaat

GrandeOmega vroeg Hoppinger om de lead genererende website en de user interface van de digitale learning applicatie te realiseren. Maar hoe verenig je het academische karakter met gebruiksgemak voor studenten, docenten én professionals? En hoe kunnen creativiteit en technische innovaties bijdragen een het succes van de applicatie?
Aan de ene kant bestaat de doelgroep van GrandeOmega uit de professionals bij scholen en bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de keuze van learning tools. Aan de andere kant zijn er natuurlijk de studenten, docenten en professionals die er daadwerkelijk mee aan de slag gaan. Hoe informeren en overtuigen we beiden? Een grondige doelgroepanalyse gaf het antwoord en vormde de basis van onze aanpak, van de visuele identiteit en van de informatie op de lead genererende website.

Tegelijkertijd moesten we ervoor zorgen dat het ‘techy’ en academische karakter van de applicatie achter GrandeOmega goed uit de verf komt maar eenvoudig is in het gebruik in de praktijk. Door een iteratieve aanpak, waarbij we steeds blijven testen in de praktijk,bereiken we beide doelen.

Samen met het team van GrandeOmega voegden we er elementen van artificial intelligence en gamification aan toe die de experience voor de gebruikers persoonlijk en continu uitdagend maken. In een dashboard wordt de verzamelde data gepresenteerd waardoor docenten en bedrijven opleiding gerichter en individueler kunnen maken.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

De eerste resultaten zijn veelbelovend. De slagingspercentages in het hoger onderwijs namen toe met enkele honderden procenten! Studenten begrijpen de concepten en patronen achter programmeertalen veel beter. Dat is ook het bedrijfsleven opgevallen: omdat de applicatie ook geschikt is voor ervaren programmeurs, kunnen bedrijven GrandeOmega inzetten voor de persoonlijke ontwikkeling of omscholing van programmeurs. Organisaties die de onderwijsapplicatie al gebruiken, valt de verbeterde kwaliteit en snelheid in hun development teams op.

Hoppinger

Rotterdam
Hoppinger
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe