E-commerce replatforming

Omschrijving

Hoe accelereert een wereldwijd action sport brand online? Skatemerk Etnies is erin geslaagd om binnen 14 weken te replatformen van in-house ontwikkeld e-commerce platform naar Salesforce Commerce Cloud. De andere merken van Sole Technology (Emerica, éS en ThirtyTwo) volgden snel binnen 8 weken.

Doel

De doelgroep van Etnies, Emerica, éS en ThirtyTwo zijn jongeren met een actieve levensstijl die zich zeer verbonden voelen met hun cultuur en identiteit. Kleding en schoenen spelen hier een belangrijke rol in. Het is belangrijk om te zorgen dat het aanbod altijd en overal toegankelijk is.

De jonge doelgroep is veeleisend. Dit vraagt om een platform dat snel, schaalbaar en flexibel is. Tegelijkertijd moet het vlug doorontwikkelen om te voldoen aan steeds toenemende verwachtingen. Sole Technology heeft gekozen voor Salesforce Commerce Cloud om klanten beter te bedienen.

Clockwork heeft als implementatiepartner bijgedragen om goed en in hoog tempo alle merken wereldwijd te replatformen.

Resultaat

Etnies, het grootste merk van Sole Technology, is als eerste aan de beurt geweest om te replatformen. Met Clockwork is binnen slechts 14 weken een compleet nieuwe e-commerce website gelanceerd. Inclusief design, migraties en integraties met o.a. Axapta, Adyen en MailChimp. De live-gang vond tegelijkertijd plaats in Noord-Amerika, Europa en het Verenigd Koninkrijk.

Met Etnies.com is de basis gelegd voor de andere merken van Sole Technology. Deze implementaties zijn binnen 8 weken uitgerold. Voor deze brands is behoud van een eigen identiteit belangrijk. Daarom is de code indentiek en het design altijd authentiek.

Met deze werkwijze is Clockwork in staat om effciënt te werken op gebied van doortonwikkeling en onderhoud. Nieuwe functionaliteiten kunnen snel voor alle merken worden uitgerold, terwijl een eigen look-and-feel behouden blijft.

Het resultaat van de replatforming is op meerdere vlakken terug te zien in cijfers;

• 63% hogere conversie (sinds replatforming)
• 8,95% conversie tijdens Black Friday vanaf smartphones
• 71% van het traffic in Amerika is mobile

De redenen van deze optimistische cijfers zijn voornamelijk;

• Snelheid en bereikbaarheid van het platform, vooral via mobile
• Vernieuwd design, ux en mobile first aanpak in zowel ontwikkeling als merchandising
• Toename van mogelijkheden op het gebied van merchandising en personalisatie

Overige informatie

Clockwork

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Type oplossing

Tags

+ Voeg case toe