easyEnergy

Omschrijving

easyEnergy - energie zoals het hoort
Een energieleverancier die de Europese energiemarkt onomkeerbaar wil veranderen. Energie is gewoon energie en dat hoort makkelijk en goedkoop te regelen te zijn. Zonder verborgen kosten of andere onnodige prijsafspraken en met de allerbeste online service. Dat zoiets wel degelijk kan, wil easyEnergy Nederland bewijzen.

Doel

De uitdaging
Zoals easyJet de commerciële luchtvaart heeft veranderd met eenvoud zonder opsmuk, zo wil easyEnergy dat doen in de energiemarkt. Bikkelhart is trots hier een steentje aan bij te dragen door de easyEnergy propositie te vertalen naar een digitaal platform met een fantastische gebruikerservaring. De grootste uitdaging hierbij: de uitleg van dit volledig nieuwe energieconcept. En wel op zo’n intuïtieve en overtuigende wijze, dat zoveel mogelijk bezoekers besluiten over te stappen naar easyEnergy.

De energiemarkt is in beweging
Eind 2020 zullen alle huidige gas- en elektriciteitsmeters in Nederland vervangen zijn door ‘slimme metersʼ. Op dit moment zijn er 3 miljoen geplaatst; dat moeten er 7 miljoen worden. Dankzij de slimme meter kan easyEnergy jouw verbruik per uur (stroom) en per dag (gas) uitlezen en koppelen aan de op dat moment geldende handelsbeursprijzen. Deze variabele prijzen worden een-op-een doorberekent aan de eindgebruiker. Het enige waar easyEnergy geld aan verdient, is 5 euro per aansluiting per maand.

Resultaat

Stap voor stap
Gebruikers komen naar een website met verschillende motieven. Op deze fases spelen we bij easyEnergy.com slim in. Snelle beslissers bieden we direct een ingang tot het berekenen van de jaarlijkse besparing. Op basis van het adres en aantal personen worden gegevens van de woning opgehaald en maken we aan de hand hiervan een eerlijke schatting van het jaarlijks verbruik voor stroom (kWh) en gas (m3). Zo hoef je niet in de papieren te duiken op zoek naar de eindafrekening met daarop het jaarlijkse verbruik. Heeft een gebruiker meer informatie nodig? Oriënterende bezoekers leggen we in drie stappen het energieconcept uit van easyEnergy.

Vooruitblikken, vergelijken en twijfels wegnemen
Door het aanbieden van variabele prijzen kan er onnodig onzekerheid ontstaan bij de gebruiker. Met vaste prijzen koop je dure schijnzekerheid, met variabele prijzen ontbreekt die schijnzekerheid. Om bezoekers te helpen met die afweging bieden we een vooruitblik van 12 maanden op basis van de energieprijzen van het afgelopen jaar. Die vooruitblik kan worden vergeleken met de grote energiemaatschappijen, zodat een bezoeker zijn voordeel ziet ten opzicht van zijn huidige energiemaatschappij.

In dit proces nemen we twijfels weg door het tonen van het klantcijfer, het herhalen van de voordelen en de persoonlijke besparing. Is er nog steeds twijfel? Onder de bestelknop bieden we een knop ‘Ik twijfel nog’ waarmee bezoekers in een chatgesprek hun vraag kunnen stellen.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Optimalisatie
Tijdens de ontwikkelfase is de basis gelegd om een vliegende start te maken met het optimalisatietraject. Innovatieve dashboards zijn met behulp van tools als Google Tag Manager, Google Analytics en Google Drive ingericht in Google Data Studio. Hiermee kan realtime worden bijgestuurd op de belangrijkste KPI’s. Bezoekgedrag wordt actionable gemaakt door de inzet van de personalisatietool Blueconic. Met deze tool acteren we op het gedrag van de gebruiker en verzamelen we feedback om de website te optimaliseren. Zo is easyEnergy in staat een optimale klantreis te bieden voor haar (potentiële) klanten.

Bikkelhart

Amsterdam
Bikkelhart
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe