Een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen

Omschrijving

Samen met WWAV, een bureau voor creatieve marketing en communicatie voor non-profits, ontwikkelde Gopublic een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen. Een reeks vragen die mensen online kunnen beantwoorden om erachter te komen of zij zich staande kunnen houden onder extreme omstandigheden.

Doel

Het doel was een creatieve manier om online fondsen te werven, donateurs te stimuleren een bijdragen te leveren of om nieuwe ‘artsen zonder grenzen’ te werven. De quiz moest volledig responsive zijn, dus op elk device prettig te gebruiken. Liefst zou de fondsenwervende test voor de gebruikers ook zo soepel en snel mogelijk gaan: dus niet teveel laadtijd.

Resultaat

We hebben een 100% responsive test ontwikkeld, die op alle apparaten makkelijk te maken is. Doordat we gebruik hebben gemaakt van AngularJS techniek, is er bovendien geen laadtijd.

Het gaat om een korte test met 4 vragen, waarbij er steeds tussen twee antwoorden gekozen kan worden. Gebruiksvriendelijk, snel en makkelijk dus! Uiteindelijk gaat het erom of degene die de test maakt nou beter in Nederland kan blijven om het werk van Artsen Zonder Grenzen financieel ondersteunen? Na de quiz weet je het antwoord: je weet je staande te houden in extreme omstandigheden en beschikt over de survival skills die nodig zijn om in een land als Zuid-Sudan te kunnen werken. Of niet.

Aan het eind verschijnt er een ‘doneer’ knop, mits je niet zo geschikt bent voor het zware werk dat Artsen Zonder Grenzen levert. Als je erop klikt kom je op een gebruiksvriendelijke en eveneens responsive donatiepagina terecht. Wel een survival held? Bekijk dan de vacatures!

Overige informatie

Gopublic BV

Amsterdam
Gopublic BV
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe