Amphia - Een gastvrije en informatieve website

Omschrijving

Een nieuwe website voor Amphia die antwoord geeft op de hoofdvraag van vele bezoekers: wat betekent de behandeling voor mijn leven?

Doel

De vraag
Hoe nemen we bezoekers aan de hand mee door onze website om antwoord te geven op de vele vragen? Bezoekers hebben hele praktische vragen over bijvoorbeeld de parkeermogelijkheden en bezoektijden. De ruim 3000 patiënten willen graag meer weten over het verloop van een onderzoek of behandeling. Waar ben ik aan toe en wat gaat er gebeuren? Naast het centraal stellen van de verschillende doelgroepen zijn er belangrijke aandachtspunten:
• Veiligheid en betrouwbaarheid van de techniek;
• Uniformiteit;
• Gemakkelijk te beheren;
• Responsive (te gebruiken op smartphone, tablet en desktop)

Dit alles moest uiteraard in de uniforme, nieuwe huisstijl voor alle afdelingen en onderdelen worden ontwikkeld.

Resultaat

Een responsive website die voor iedereen toegankelijk is. Zo is het mogelijk om de tekst te vergroten en is er bij het kleurgebruik bewust gelet op het contrastratio. In het besloten gedeelte kunnen verwijzers de voor hen relevante informatie vinden en indienen. Ook voor de werving van nieuwe medewerkers is voldoende ruimte in het werken bij gedeelte. De website is interactief, met veel gebruik van beeld en video.

De zoekfunctie is het pareltje van de site. Een bezoeker weet vaak niet precies waar hij naar op zoek is. De zoekfunctie biedt de helpende hand door gebruik van synoniemen en een gestructureerd zoekresultaat.

De website van Amphia bevat veel content, maar de voor de bezoeker belangrijke informatie is altijd direct in beeld. De pijlers van Amphia: deskundigheid en gastvrijheid komen ook in de website goed tot uiting.

Op naar de volgende fase, waarbij subsites een plekje krijgen binnen het Sitecore pakket en wachttijden digitaal inzichtelijk worden.

Overige informatie

Tijdens diverse sessies is invulling gegeven aan de customer journey. Naar welke antwoorden is men op zoek? Op basis van de customer journey, productvision en backlog is een prototype gemaakt. Dit is vertaald naar een design, waarmee de nieuwe huisstijl ook online is doorgevoerd. Voor de daadwerkelijke ontwikkelfase van start ging is een uitgebreid vooronderzoek gedaan. Zo zijn technische knelpunten tijdens de sprints voorkomen. Het project bestond uit 6 sprints. Gedurende dit project is ook de content mee ontwikkeld. Diverse medewerkers van Amphia waren kind aan huis bij Estate. Gezellig samen lunchen incl. tafeltenniswedstrijd zorgde voor een goede sfeer in het team. Na oplevering en demo’s is regelmatig om feedback gevraagd aan het patiëntenpanel van Amphia.

+ Voeg case toe