Een nieuwe website voor iedereen

Omschrijving

De GGD staat bekend als dé informatiebron op het gebied van gezondheid. De in 2016 vernieuwde website maakt het voor bezoekers nog eenvoudiger om snel de informatie te vinden waar zij naar op zoek zijn. Met een uitgebreide zoekfunctie en volgens de eisen van de webrichtlijnen.

Doel

Minder content, meer structuur door onderverdeling in toptaken. Alles met als doel om klanten zoveel mogelijk online te bedienen en het aantal telefonische contacten met de GGD te verminderen. Focus op de customer journey. Deze moet duidelijk, concreet en de bezoeker direct naar de juiste content leiden. Het team kon aan de slag en had een missie.

Resultaat

Een website die volledig is ingericht voor de bezoeker en dat merk je. Informatie wordt op verschillende manieren aangeboden. Er worden suggesties gedaan van de belangrijkste onderwerpen op dat moment. De sites zijn uiteraard responsive en dit is maar goed ook, aangezien ruim 50% van de bezoekers via een smartphone op zoek gaat naar informatie.

De website verwelkomt iedere bezoeker, ook de bezoekers met een handicap, doordat deze conform web richtlijnen is ontwikkeld. Aankomend jaar wordt het platform verder ontwikkeld. Dan worden er koppelingen gelegd met externe systemen, zodat online afspraken kunnen worden gemaakt. Voor dit alles zal het Sitecore Experience platform gebruikt worden. Hiermee denkt de GGD ook aan haar web redacteuren.

Overige informatie

De samenwerking
Sinds 2010 zijn wij de vaste digitale partner van de GGD Hart van Brabant en West Brabant. De vruchten uit deze samenwerking bestaan uit websites, maar ook intranetten en een website voor GGD RAV.
De GGD heeft gekozen voor het Sitecore platform wat zich perfect leent voor Multisite vraagstukken als deze.

Estate Digital

Tilburg
Estate Digital
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe