Robeco: Een persoonlijke online dialoog

Omschrijving

Een persoonlijke dialoog door Virtuele Warmte

Achtergronden van deze case

Robeco al 80 jaar betrouwbare en innovatieve beleggingsoplossingen voor institutionele en particuliere beleggers wereldwijd. Robeco is onderdeel van de Rabobank Groep.

Doel

Het ontwerpen en realiseren van een effectieve persoonlijke omgeving voor klanten van Robeco.

Resultaat

Info.nl voor het ontwerp van de gehele portfolio van wereldwijde landen/doelgroepsites. Robeco Direct is de online verkoop- en adviesorganisatie op basis van financieel maatwerk in Nederland. Info.nl heeft de complete online dienstverlening bedacht, ontworpen en samen met Robeco gerealiseerd.

Een belangrijk onderdeel van de online dienstverlening zijn de sales funnels, waarbij de bezoeker in een continue dialoog wordt ondersteund in het maken van haar keuze in vermogensbeheer, sparen en beleggen. Voorbeelden zijn de virtuele medewerker (ROSA) en de Profiler (incl. video-ondersteuning).Binnen de besloten klantomgeving van Robeco Direct wordt op basis van een gepersonaliseerd profiel de klant voorzien van de persoonlijk relevante informati/advies en transactiemogelijkheden.

Als ontwerppartner was Info.nl tevens verantwoordelijk voor de online huisstijl en verzorgde in die rol ook het fotografieconcept. Het gebruik van ‘echte mensen van Robeco’ is hierin een fundamenteel onderdeel van het websiteconcept en past bij de propositie: altijd direct persoonlijk contact met Robeco. In 2010 is deze dialoog uitgebreid met het toepassen van social media (Facebook)

Robeco Direct heeft online dienstverlening die daadwerkelijk resulteert in een persoonlijke dialoog voor klanten, resulterend in een uiterst effectieve conversiegericht klantportaal.

+ Voeg case toe