Een sociaal intranet

Omschrijving

De medewerkers van CZ doen alles voor betere zorg. Ze willen klanten de best mogelijke zorg bieden tegen een zo’n laag mogelijke premie. Om dit voor elkaar te krijgen is goede samenwerking en het delen van kennis cruciaal. Het nieuwe intranet ondersteunt hierbij.

Doel

Met 3.000 medewerkers die ook nog eens vanaf verschillende locaties werken is het belangrijk dat er een goed werkend medium is waar men elkaar kan vinden en kennis en ervaringen kan delen. Zo is de behoefte aan een sociaal intranet ontstaan.

Resultaat

Een intranet ontwikkeld op basis van Sitecore 8 met een koppeling naar Sharepoint.
Een intranet waarin je een bericht kunt taggen, liken en reageren. Iedere medewerker heeft een persoonlijk profiel en nog belangrijker, kan eenvoudig op zoek naar collega’s.
Een uitgebreide zoekfunctie met filter biedt hierbij de helpende hand.

CZ werkt vanaf medio juli 2016 met een toekomstgericht intranet met de mogelijkheid om op den duur een volledige integratie met veelgebruikte tools te realiseren. Al tijdens de ontwikkelfase zijn er veel ambassadeurs opgestaan en men staat dan ook te trappelen om met het intranet aan de slag te gaan.

Overige informatie

Voor aanvang van het project ontving het team van Estate een lijst met uiteenlopende wensen en behoeften. Daarna start het maken van scherpe keuzes gezien budget en tijd. Bij CZ wordt al met Scrum en Sitecore gewerkt waardoor de backlog al snel vorm kreeg. Het team kon van start. Na iedere sprint is het opgeleverde werk getest door testers van CZ. Voor livegang is een gebruikerstest gedaan, met succes, want het projectteam van Estate en CZ zijn hiervoor geslaagd. Tijd om live te gaan!

Estate Internet

Tilburg
Estate Internet
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe