Dille & Kamille: een (web)winkel als geen ander

Omschrijving

De creatie van een eigentijdse mobile-first online winkelbeleving voor Dille & Kamille.

Doel

Ruim 40 jaar na opening van de eerste Dille & Kamille winkel staat het concept, de wonderlijke mix van producten die toch perfect bij elkaar passen en het geloof in natuurlijke eenvoud, nog steeds als een huis. Anno 2017 tijd om die unieke, eigenwijze stijl geheel mobile-first door te vertalen naar de webwinkel. Het duidelijke brandboek dat Dille & Kamille voor alle offline uitingen hanteert is met de ontwikkeling van de gloednieuwe, eigentijdse mobile-first frontend volledig digitaal tot leven gekomen. Bezoekers ervaren nu niet enkel in de fysieke winkels het unieke Dille & Kamille gevoel, ook in de webwinkel is een eigenzinnige winkelbeleving gecreëerd. Een beleving waarbij veel aandacht is besteed aan optimaal gebruikersgemak.

Resultaat

Het afgelopen jaar is het mobiele verkeersaandeel gestegen naar ongeveer 45% van het totale verkeer. Drie maanden na lancering van het nieuwe design is de mobiele conversieratio gestegen met ruim 20%.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe