Elevating ambitions met WTC Schiphol Airport

Omschrijving

WTC Schiphol Airport is een unieke locatie waar verschillende grote merken en organisaties zijn gevestigd. Met een directe verbinding met de airport terminal, staat internationaal ondernemen centraal binnen deze ideale business-setting. Het gebouw beschikt over verschillende torens die samen ruim 56.000 vierkante meter aan kantoorruimte vertegenwoordigen.

Doel

Om het unieke gebouw van WTC Schiphol Airport goed te kunnen presenteren en potentiële huurders en internationale merken aan te trekken, vroeg WTC Schiphol Airport Lead Today om een nieuwe website te ontwikkelen. Als specialist in bedrijfsgroei, met ruime ervaring op het gebied van webontwikkeling, sprak deze uitdaging ons meteen aan.

Voor de ontwikkeling van de nieuwe website kozen wij ervoor om eerst de positionering van WTC Schiphol Airport te bepalen. Op basis van deze positionering konden we vervolgens concepten ontwikkelen voor het design en de content van de nieuwe website. Deze concepten vormen het raamwerk waarbinnen de nieuwe website gebouwd wordt.

Resultaat

Zodra de positionering was bepaald, kon het daadwerkelijk ontwerpen van de website beginnen. Lead Today was leidend in het volledige design en de ontwikkeling van de website. 3 maanden lang werkten de designers en webontwikkelaars keihard aan het ontwerpen van een stijlvolle en levendige website, die de merkwaarde ‘Elevate your ambiation’ weergeeft.

Naast het ontwikkelen van de website is het tevens belangrijk dat er goede content wordt geschreven om op deze website te zetten. Ook deze content moet de merkwaarde van WTC Schiphol Airport uitdragen. Daarom hebben onze content specialisten samen met WTC Schiphol Airport de content voor op de nieuwe website ontwikkeld. Op basis van interviews met de verschillende stakeholders bij WTC Schiphol Airport hebben we teksten kunnen schrijven die bijdragen aan de merkwaarde ‘Elevate your ambition’. Met het oog op het internationale karakter van WTC Schiphol Airport werden deze teksten zowel in het Nederlands als in het Engels geschreven.

Het eindproduct is een geprofessionaliseerde website die aansluit bij de merkwaarde ‘Elevate your ambition’. De website straalt stijl, klasse en levendigheid uit en benadrukt de pluspunten van WTC Schiphol Airport. Tevens zijn er formulieren voor leadgeneratie in de website geïntegreerd. Hierdoor kan WTC Schiphol Airport werken aan de uitbreiding van het aantal internationale merken dat in haar kantoren is gevestigd.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Om de positionering van WTC Schiphol Airport te bepalen dienden een aantal vragen beantwoord te worden:
• Wat maakt WTC Schiphol Airport bijzonder?,
• Wie is WTC Schiphol Airport? en
• Waarom moeten klanten voor WTC Schiphol Airport kiezen?
Aan de hand van de antwoorden op deze vragen is bepaald waar WTC Schiphol Airport voor staat en wat de nieuwe website nodig heeft om deze positionering uit te dragen.

Uit de positioneringssessies kwam naar voren dat WTC Schiphol Airport onder andere als stijlvol, levendig en ambitieus omschreven kan worden. De geïdentificeerde waarden zijn vervolgens samengevoegd tot de overkoepelende merkwaarde ‘Elevate your ambition’. Dit is wat alle uitingen van WTC Schiphol Airport moeten uitdragen; het is de plek waar ambities van huurders, klanten en partners van WTC Schiphol Airport waargemaakt worden.

+ Voeg case toe