Enorme schaalvergroting middels Consumer Friendly Marketing

Omschrijving

Voor Volvo is een remarketing strategie opgezet waarbij op basis van het gedrag van een gebruiker op de website (configuratie auto), effectieve 1-op-1 communicatie mogelijk is gemaakt via Facebook. Met behulp van een slimme pixel en dynamisch creatie tool zijn we in staat om het recentelijk geconfigureerde model te retargeten.

Doel

Een van de primaire targets op jaarbasis, van Volvo Cars Nederland, is het behalen van een X aantal Car Configurations. Dit willen zij maar ook wij als bureau natuurlijk tegen een zo laag mogelijke Cost per Action (CPA) behalen. Het doel voor ons was daarom ook het opzetten van een ongoing strategie die bijdraagt aan het behalen van zoveel mogelijk Car Configurations tegen een zo laag mogelijke CPA. Naast de Car Configurations heeft Volvo een focus op andere on-site conversies, zoals: brochure aanvragen en proefrit aanvragen.
Tevens wil Volvo ten alle tijden de user experience van haar (potentiele) klanten maximaliseren. Zij vragen daarom ook aan hun online marketing bureau om ‘consumer friendly marketing’ en relevantie stevig te priotiseren.
Om deze doelen te bereiken is er een verbeterde ongoing retargeting strategie opgezet in augustus 2017. De strategie die we daarvoor gebruikten omvatte het retargeten van bekeken model pagina’s en het bezoeken van de car configurator middels statische afbeeldingen van bepaalde modellen.
De oude strategie was niet relevant genoeg en droeg niet voldoende bij aan ‘consumer friendly marketing’. Door de techniek die LemonPI ons biedt te combineren met de tool Smartly.io (marketing partner Facebook) kunnen we relevanter en efficiënter adverteren.

Resultaat

Een van de primaire targets op jaarbasis, van Volvo Cars Nederland, is het behalen van een X aantal Car Configurations. Dit willen zij maar ook wij als bureau natuurlijk tegen een zo laag mogelijke Cost per Action (CPA) behalen. Het doel voor ons was daarom ook het opzetten van een ongoing strategie die bijdraagt aan het behalen van zoveel mogelijk Car Configurations tegen een zo laag mogelijke CPA. Naast de Car Configurations heeft Volvo een focus op andere on-site conversies, zoals: brochure aanvragen en proefrit aanvragen.
Tevens wil Volvo ten alle tijden de user experience van haar (potentiele) klanten maximaliseren. Zij vragen daarom ook aan hun online marketing bureau om ‘consumer friendly marketing’ en relevantie stevig te priotiseren.
Om deze doelen te bereiken is er een verbeterde ongoing retargeting strategie opgezet in augustus 2017. De strategie die we daarvoor gebruikten omvatte het retargeten van bekeken model pagina’s en het bezoeken van de car configurator middels statische afbeeldingen van bepaalde modellen.
De oude strategie was niet relevant genoeg en droeg niet voldoende bij aan ‘consumer friendly marketing’. Door de techniek die LemonPI ons biedt te combineren met de tool Smartly.io (marketing partner Facebook) kunnen we relevanter en efficiënter adverteren.

Overige informatie

LemonPI is een dynamisch creatie tool waar banners mee te maken zijn. Deze banners worden gemaakt op basis van informatie die de LemonPI pixel binnenhaalt. De Smartpixel is een aanvulling op de LemonPI pixel en deze kan communiceren met Facebook en Smartly.
De LemonPI pixel maakt het mogelijk om alle mogelijke product combinaties die beschikbaar zijn op de Volvo website (40.000 combinaties) te scrapen en in een feed te zetten. Zodra er iets op de website van Volvo veranderd, bijvoorbeeld de prijs, dan wordt deze nieuwe data door LemonPI binnengehaald en aangepast. Hierdoor zijn de prijzen van de modellen altijd up-to-date.

Smartly.io maakt het mogelijk om externe feeds binnen te halen en op basis daarvan geautomatiseerd advertenties te creëren en op een platform als Facebook te targeten. Smartly heeft het Facebook product Dynamic Product Ads (DPA) geïntegreerd in hun eigen tool. Zij hebben er hun eigen “touch” aan gegeven waardoor het er allemaal net wat gelikter uit ziet. Dynamic Product Ads maakt het mogelijk om effectief 1-op-1 te communiceren. Hiermee wordt content van de website geretarget die een gebruik heeft bekeken. In het geval bij Volvo, het zelf geconfigureerde product wordt geretarget.

Een verdere uitleg over deze strategie is te vinden in een eerder gepubliceerd artikel op Emerce:
https://www.emerce.nl/achtergrond/enorme-schaalvergroting-consumer-friendly-marketing

Blue Mango Interactive

Eindhoven
Blue Mango Interactive
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe