Eredivisie.nl

Omschrijving

Wekelijks zappen miljoenen mensen in bij een van Nederlands grootste competities: Eredivisie. Een competitie waarbij voetbal geankerd zit in het hart van de spelers en toeschouwers. Voor Eredivisie hebben wij een platform ontwikkelt dat de experience rondom voetbalstanden verrijkt door real-time matchdata.

Doel

In de zomer van 2017 lanceerde Eredivisie hun herpositionering; ‘Made in Eredivisie’. Een concept dat terugslaat op wat Eredivisie de afgelopen jaren heeft gerealiseerd; een pool van voetbaltalent. De vraag van Eredivisie aan ons was om datzelfde gevoel van trots digitaal voelbaar te laten zijn. Ook als de gebruiker niet in het stadion zit mee te juichen en ongeacht de uitslag een glimlach tovert bij de voetbalfans.

Resultaat

Een echte voetbalfan wil vanzelfsprekend geen enkel moment missen. Daarom is het platform ‘mobile first’ benaderd zodat alle data als: aantal gespeelde minuten, succesvolle aanvallen, assists en match rondes, real-time worden weergeven op elk device. Waar en wanneer je maar wilt. Mede hierdoor komen bezoekers veel vaker terug naar de website ten opzichte van het vorige platform

Het gevoel van gezamenlijke trots dat Eredivisie teweegbrengt en uitdraagt is door de gehele User Interface verweven. Als gebruiker krijg je bijna het gevoel dat je in het stadion aanwezig bent. De User Experience en een continue feed aan real-time match data zorgen samen voor een onmisbare experience waardoor gebruikers meer tijd spenderen op het vernieuwde platform. Een bewijs van voetbal relevantie! Digitaal staat niks meer in de weg om het voetbalseizoen af te trappen!

Overige informatie

DotControl | Data Driven Creative Agency

Rotterdam
DotControl | Data Driven Creative Agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe