Eric's New York

Omschrijving

De Big Apple in je broekzak. Eric’s New York is alles wat je nodig hebt om NYC te beleven. Van stads- en metroplattegronden en uitgebreide informatie tot tips, tricks en e-tickets. Lost in town? Nooit meer. Lange wachtrijen? Verleden tijd. Het resultaat? Een onvergetelijk verblijf met je eigen mobiele reisgids.

Doel

Ieder jaar reizen er miljoenen mensen af naar New York. Hoe maak je hun verblijf in de stad prettiger, persoonlijker en eenvoudiger? Met zijn internationale platform laat Eric jaarlijks honderdduizenden mensen NYC van top tot teen ontdekken. De volgende stap: de reizigers ter plekke bereiken – midden in de wereldstad, in de palm van hun hand. Samen gingen we de uitdaging aan.

De reisapp-categorie is competitief. Onderscheidend zijn was een must. Met bijna 2 miljoen Facebook followers is Eric wereldwijd bekend en geliefd. Klanten bouwen een persoonlijke band op met Eric. Deze personal touch kreeg de hoofdrol in de app: alsof Eric jou zelf door New York begeleidt en al zijn favoriete plaatsen laat zien. Als jouw eigen complete reisgids in handig zakformaat. De magie van de stad vertaald naar de app, aangevuld met Eric’s tips – en de mogelijkheid om direct e-tickets voor venues en events te kopen.

Eric’s New York is gratis en voor iedereen. Daarom moest de app toegankelijk zijn voor iedereen, en zo makkelijk mogelijk in gebruik. Dat betekende een sterke focus op usability en service, lokale kennis, persoonlijke informatie, meertalige ondersteuning en offline datagebruik. In een vreemde stad zit men geregeld zonder internetverbinding. Belangrijk was daarom dat gebruikers de app in New York meteen offline konden gebruiken, mét toegang tot alle features en content. Toch een vraag? Dan moest men Eric meteen kunnen bereiken. Beoogd resultaat: blije reizigers die met behulp van de app alles halen uit hun tijd in New York.

Resultaat

Samen met NewYork.nl maakten we de customer journey van de New York-reiziger digitaal. Versie 1.0 kwam op de markt in 2016. Met behulp van waardevolle klantfeedback en app analytics lanceerden we in 2017 versie 2.0, inclusief een compleet redesign.

Eric’s New York biedt uitgebreide stads- en metroplattegronden, GPS tracking, rijke informatie over bezienswaardigheden, persoonlijke tips en tricks – alles online én offline. Een frisse, vernieuwende en gebruiksvriendelijke app met een wereldwijd publiek. Gebruikers kopen tickets meteen vanuit de app, laten ze aan de deur scannen en halen alles uit hun kostbare tijd in de stad.

Om de grootste groep mensen te bereiken, ontwikkelden we de app voor zowel iOS als Android, op smartphone en tablet. Het design bevat zo min mogelijk schermen, een elegante stadskaart en dynamische metro map die men met één druk op de knop activeert. De kaart toont belangrijke ‘Points of Interest’ in 12 talen, clustert ze per categorie en verrijkt ze met faciliteiten als wifi en toiletten. Extra fijn: bij vragen zit Eric direct onder de knop via telefoon, e-mail en WhatsApp.

Sinds de re-launch in 2017 is Eric’s New York 146.000 keer gedownload. Het ROI-doel van 2017 is behaald. De app haalde meermaals de App Store Travel top 100. In de App Store en Google Play Store staat de teller op gemiddeld 4.7 van de 5 sterren – met reviews van mensen die de app met plezier in New York hebben gebruikt of door Eric’s New York staan te trappelen om te vertrekken.

Overige informatie

Eric’s New York is voor iedereen. De app vormt zich automatisch naar de taal van de gebruiker. Alle content die wordt gedownload uit de database, volgt de taalinstelling. Wisselt de gebruiker van taal, dan wisselt Eric’s New York mee. Mogelijk is om content deels per taal of land te overschrijven. Aan de achterkant zorgt een unieke WordPress plugin dat de POI’s centraal worden toegevoegd en bijgehouden. Zo behoudt de app haar unieke persoonlijke karakter en is de inhoud altijd up-to-date zonder dat men een nieuwe versie hoeft te downloaden.

In de mediastrategie voor Eric’s New York is er gekozen voor een focus op pers, publicaties en direct online marketing. Na de re-launch in 2017 publiceerden reismagazines als REIZ&, het reisblad van de ANWB, en travel sites als Lonely Planet, artikelen over de app. NewYork.nl zorgde voor dedicated press releases en zette de eigen internationale website en social media kanalen in om klanten regelmatig te bereiken. De methode speelt goed in op de persoonlijke factor, de grootste kracht van Eric’s New York. Social posts waarin Eric klanten informeert over de app zorgen keer op keer voor een hoge engagement, een stijging in de app downloads en nieuwe positieve ratings en reviews.

The Mobile Company

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe