Full-service project om van te leren

Omschrijving

De huidige websites van Pontes Scholengroep zijn sterk verouderd en waren niet wervend voor nieuwe studenten. Daarom was de vraag aan Nilsson om Pontes een vernieuwing te geven, beginnend bij de huisstijl.

Doel

Vanuit een strategie heeft Nilsson geadviseerd om allereerst de huisstijl onder handen te nemen. De huidige opzet was niet meer van deze tijd en de verschillende scholen waren ook qua stijl niet met elkaar in overeenstemming. Het nieuwe logo is een moderne restyling van het oude logo met de "brug naar de toekomst". De conceptgedachte achter het logo is dat Pontes Scholengroep een open, vriendelijke en toegankelijke uitstraling biedt met ronde vormen in zowel de grafische elementen als de typografie. De nieuwe huisstijl is uitgewerkt in verschillende offline middelen. Daarnaast hebben we Pontes Scholengroep geadviseerd om de online informatie tussen huidige leerlingen en nieuwe leerlingen te scheiden. Nilsson heeft wervingswebsites ontwikkeld, waarbij de focus ligt op nieuwe leerlingen en hun ouders en de conversie tot het aanmelden voor een open dag.

Resultaat

Er zijn vier websites ontwikkeld vanuit één installatie. Een overkoepelende website voor Pontes Scholengroep en drie websites voor de onderliggende scholen op locatie.
Er is een duidelijke informatiescheiding tussen de huidige leerlingen van Pontes Scholengroep en de potentiële leerlingen vastgesteld.
Vanuit de strategie is er een brand design gemaakt die weer met de tijd mee kan en voor de scholen op elkaar aansluit en consistent is.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Nilsson

Goes
Nilsson
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe