Game World

Omschrijving

Toen Game World bij Madia aanklopte hadden ze een uitdaging. Reeds enige tijd waren ze zoekende naar een oplossing en een partner die ze kon helpen bij hun uitdagende case. In hoofdlijnen werden hierbij de onderstaande wensen geformuleerd:

Doel

- Schaalbaar
- Flexibel/open
- Integratie met ERP van UNIT4
- Inzetbaar voor meerdere kanalen
- Specifieke ‘Game World’ B2B functionaliteit
- Groot productassortiment (300.000 +)
- Complexe prijslijsten (2,7 miljoen +)

Resultaat

Game World was op zoek naar een platform waarmee ze hun B2B sales naar een hoger niveau konden tillen. Door de grote verscheidenheid aan producten en de complexe prijsstrategieën, adviseerde wij om OroCommerce Enterprise in te zetten voor de B2B webshop van Game World. OroCommerce is een e-commerce platform dat speciaal ontwikkeld is voor B2B. Met een aantal maatwerk aanpassingen sloten de mogelijkheden van OroCommerce Enterprise precies aan op de wensen van Game World.

Game World werkt met een uitgebreide prijsstrategie. Hierbij is er een speciale opbouw van prijslijsten, waarin een logica verwerkt is over welke prijs per klant of klantgroep te zien is. Wanneer een klant inlogt op de website en op een product klikt, bekijkt OroCommerce welke prijs weergeven moet worden voor die specifieke klant.

Dit betekent ook dat er mogelijkheden zijn om klantgroepen aan te maken en hieraan gebruikers, of individuele klanten, toe te voegen. Deze zijn allen in één oogopslag te bekijken binnen de omgeving van OroCommerce. Ook kan op dit niveau het verzend- en factuuradres worden ingesteld.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Naast de prijsstrategie en menu structuur zijn er nog diverse andere (maatwerk) B2B functionaliteiten ontwikkeld.

Menu Structuur:
Door de grote verscheidenheid aan producten in de catalogus van Game World, was het een uitdaging om alle producten goed vindbaar te maken. Hiervoor hebben we gekozen om een speciaal menu te ontwikkelen voor Game World. Hierin zijn verschillende categorieën gemakkelijk te onderscheiden. Het geeft de klant de mogelijkheid om gemakkelijk en snel de producten te vinden waar ze naar opzoek zijn.

Landingspagina's:
De menustructuur zorgt ervoor dat er gewerkt kan worden met landingspagina's. Dit is niet alleen fijn voor de klant, maar geeft Game World ook de mogelijkheid op pagina's specifiek op SEO in te richten, waardoor pagina's beter gevonden kunnen worden in zoekmachines zoals Google.

Een slim registratie formulier:
Wanneer een nieuwe klant zich registreert, worden alle gegevens gecontroleerd, waaronder het KVK en BIC nummer. Hierna gaat de aanvraag ter goedkeuring naar Game World, zodat niet iedereen zich zomaar kan aanmelden en kan bestellen.

Pre-order functionaliteit:
Games kunnen vaak al besteld worden voordat ze uit zijn. Door een pre-order functionaliteit te maken kunnen klanten de producten alvast reserveren en afrekenen.

ZOEKFUNCTIE OP EAN CODE
Veel media hebben een EAN code, een identificatiecode voor een product. In de webshop is het mogelijk om producten te zoeken aan de hand van de EAN code.

KOPPELING MET UNIT 4
We bouwden voor deze B2B webshop een koppeling met het ERP systeem Unit4 voor het beheer van voorraden, prijzen en klantgegevens.

Madia

Eindhoven
Madia
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe