HAVI Connect business software

Omschrijving

HAVI Connect is een slimme applicatie die ondernemers volledig ontzorgt op het gebied van voorraadbeheer en leveringen. Zo kan o.a. ‘s werelds grootste fastfoodketen zich focussen op wat er voor hem echt toe doet. Klanten keer op keer terug laten komen met een glimlach. We’re lovin’ it!

Doel

HAVI is een wereldwijd bedrijf dat zich richt op het innoveren, optimaliseren en beheren van de supply chains van toonaangevende merken. Met diensten op het gebied van marketinganalyse, verpakking, supply chain management en logistiek.

HAVI had twee duidelijke vragen: “Hoe kunnen we, in deze nieuwe tijd, onze toegevoegde waarde als logistieke dienstverlener naar onze klanten verbreden?” en “Welke rol kunnen nieuwe technologieën hebben om efficiënter en gebruiksvriendelijker te worden?”.

Als data-driven creative agency was voor ons het antwoord daarop eveneens duidelijk: “We ontwikkelen een slimme applicatie die de ondernemers leert kennen en op basis hiervan informatie en producten levert waardoor de ondernemer weer bezig kan zijn met ondernemen. Zo blijft HAVI dé onmisbare logistieke partner”.

Resultaat

Het resultaat is een zelflerende applicatie waarmee het bestel en logistieke proces bijna volledig wordt geautomatiseerd. HAVI Connect doet, aan de hand van gebruiksgedrag, forecasting, continu kennis op en vertaalt dit in een algoritme waarop de interface zich aanpast. De functionaliteiten van de applicatie zijn afgestemd op verschillende devices, zo kun je met je telefoon in de koelcel direct de voorraad scannen en doorsturen naar de applicatie.

Managers en medewerkers zien in hun eigen dashboard binnen één oogopslag de verwachte leveringen en andere informatie waardoor ze hun taken in het restaurant efficiënter kunnen uitvoeren. Daarnaast voorspelt HAVI Connect de producten die op locatie nodig zijn om succesvol te kunnen draaien. Het algoritme weet precies wat en wanneer jij nodig hebt en zorgt voor een goed afgestemde voorraad zonder onnodige ‘verspilling’.
Van hamburgerbroodjes, personeelskleding tot aan schoonmaakmiddelen. Zo hoef je als franchisenemer alleen nog maar de levering in ontvangst te nemen.

Als gebruiker merk je niks van de complexe koppelingen die aan de achterkant hard voor je aan het werk zijn. Een intuitive User Interface vertaalt deze complexiteit in een applicatie die er echt voor jou is. Dat geen enkele franchisenemer hetzelfde is hebben we geleerd aan de hand van tientallen user tests met gebruikers. Momenteel gebruiken wereldwijd ruim 500 fastfood restaurants HAVI Connect en worden er wekelijks 10.000 slim voorspelde orders geaccordeerd. En deze aantallen groeien iedere week exponentieel.

Overige informatie

DotControl | Data Driven Creative Agency

Rotterdam
DotControl | Data Driven Creative Agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe