Heijmans website

Omschrijving

Heijmans vervult een voortrekkersrol in het slimmer en efficiënter maken van de bouw. De Smart Highway, het 3D-geprinte grachtenhuis en de Heijmans ONE getuigen van het innovatieve karakter van het bouwbedrijf. De sterk redactionele corporate website Heijmans.nl geeft vorm aan de ambitie van het bouwbedrijf.

Doel

Profileer Heijmans als de beste en meest vernieuwende bouwer door het tonen van thought leadership. Breng de verhalen uit de organisatie naar boven, trigger medewerkers om input te geven of zelf verhalen te schrijven en laat daarbij ook de toegepaste expertises van het bedrijf zien.

Resultaat

Thought leadership betekent dat je de maat zet voor je vakgebied door nieuwe dingen te vertellen. Dingen die anderen graag doorvertellen. Met een continue redactionele formule breekt de website van Heijmans met de klassieke portfolio-structuur van ‘Over ons’ en projectpagina’s.

Vanuit het concept ‘volg Heijmans, deel ambitie’ ontstond een set aan redactionele formats die het vertellen en doorvertellen van verhalen optimaal ondersteunen. Formats als ‘Vijf vragen aan…’ en ‘Hoe staat het met…’ geven een haarscherp beeld van de innovatieve cultuur bij Heijmans. Bovendien bieden ze de mogelijkheid om projecten en expertises naast de gebruikelijke mijlpalen als de eerste paal steeds weer nieuwe actualiteit te geven.

Op de homepage staat altijd één project of thema centraal. Onderaan de pagina vind je oudere edities. Alle verhalen zijn goed deelbaar via sociale media. Daarmee vormen ze weer een springplank naar de inhoudelijke kern van de site: projecten en expertises.

De herkenbare illustraties geven karakter aan het hele eco-systeem, van Twitter en Facebook tot de verhalen op de site. Het design steekt duidelijk af bij de sector. B2B hoeft niet saai te zijn!

Het resultaat is een responsive publicatieplatform dat verleidt tot lezen en aanzet tot doorvertellen. Dat blijkt ook uit de sterke groei van sessies (+30%), bezoekers (+41%) en pageviews (+36%) in de laatste 5 maanden van 2014 tov dezelfde periode in 2013.

Goede bezoekerscijfers, een sterk inhoudelijke concept en de heldere vorm en interactie; het maakt Heijmans.nl uitermate onderscheidend binnen de vrij conservatieve bouwwereld. Ook online bouwt Heijmans aan de contouren van morgen.

Fabrique

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe