Heineken Experience App

Omschrijving

Samen met de Heineken Experience zoeken we continu naar nieuwe mogelijkheden om de ervaring van haar bezoekers te verbeteren. Eerder ontwikkelden we al een interactieve audio- en videogids in de vorm van een app. Deze hebben we inmiddels geüpdate om de bezoekerservaring te verrijken en mate van betrokkenheid te verhogen.

Doel

De app onderdeel maken van de gehele customer journey, dat is wat de grote update moet realiseren. Bezoekers die de Heineken Experience verlaten moeten blijven interacteren met het merk en dus de app. De uitdaging hierbij is dat de app waarde moet toevoegen aan alle fasen van een bezoek aan Amsterdam.

Een tweede uitdaging zat hem in het feit dat de app als een van de eerste kanalen werd ontworpen volgens de nieuwe visuele identiteit van de Heineken Experience. Een nieuwe uitstraling, welke wel typisch Heineken moet blijven.

Resultaat

Er is een focus gelegd op de personalisering van de customer journey. Bezoekers moeten het gevoel krijgen dat de Heineken Experience hun local friend is. Om dit gevoel te versterken heeft de Heineken Experience een derde persoon gecreëerd, genaamd ‘Alex’.

Hierop aansluitend zijn er features ontwikkeld die de bezoeker verbindt met de stad Amsterdam. Zo kunnen gebruikers van de app hun mood aangeven. Met de app neemt Alex hen vervolgens mee naar de mooiste plekjes van Amsterdam. Van de lekkerste restaurants tot de hipste sneakerzaak. Alex voorziet bezoekers zelfs van relevante acties, zoals gratis bitterballen bij aankoop van twee Heineken biertjes in een van de traditionele Amsterdamse kroegen. Zo biedt Alex persoonlijk relevante content gedurende de gehele customer journey.

De vernieuwde app moest de verwachtingen van de bezoeker op elke manier overtreffen. Dus ook visueel. Daarom hebben we gefocust op het design. Hier zat nog een uitdaging in aangezien de app een van de eerste kanalen is waar de nieuwe branding van de Heineken Experience is doorgevoerd. Deze branding stapt af van het zo herkenbare donkergroen. Door een lichte interface met groene elementen hebben we het ontwerp toch typisch Heineken weten te houden.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Voorafgaand aan de ontwikkeling is er veel onderzoek gedaan naar de structuur en interface van de app. Als resultaat is er besloten dat de verschillende functionaliteiten in de app meer met elkaar verbonden moeten zijn. De vernieuwde app is opgebouwd volgens een nieuwe structuur. Gebruikers van de app navigeren nu gemakkelijk door de app heen en weten direct wat zij kunnen verwachten van de verschillende functionaliteiten.

De nadruk van de nieuwe structuur - en daarmee de hele UX - ligt op de volledige user journey van een toerist die een bezoek brengt aan Amsterdam. Dit moet echter niet voorbijgaan aan de belangrijkste functionaliteiten van de app, zoals de audio-tour. Bij het openen van de app worden deze features daarom direct getoond.

De app is een verlengstuk geworden van de Heineken Experience. Samen met Heineken zoeken we continu naar nieuwe mogelijkheden op het gebied van interactie en personalisatie. Nog persoonlijker en nog relevanter voor de bezoeker. Zo wordt de Heineken Experience app deel van alle fasen van hun bezoek aan Amsterdam.

M2Mobi

Amsterdam
M2Mobi
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe