HEMA

Omschrijving

Verzekerd bij HEMA
Een redesign in 4 stappen

Doel

HEMA, de retailer van en voor iedereen, heeft zijn intrede gedaan in de wereld van de financiële dienstverlening. Het merk wil verzekeringsproducten aanbieden aan de klanten van hun (online) winkels. Een goede strategie met een grote impact. Maar hoe veranker je dat in hun bestaande website? Een site op basis van een bestaand framework die gebruiksvriendelijk is, kleurrijk, en bovendien shoppers in kopers kan converteren? Tijd voor Bikkelhart…

Houd het netjes
Een belangrijke pijler bij de nieuwe site: zoek balans tussen heldere content voor de gebruiker en vindbaarheid voor de zoekmachines. De opgebouwde SEO rankings mochten voor HEMA immers niet verloren gaan.

Resultaat

Kleurthema’s
Een financieel product aanbieden betekent niet dat het er saai uit moet zien. Door het gebruik van kleurthema’s zijn we in staat de verschillende producten naast elkaar te plaatsen.

Zorg dat je opvalt
De papercraft designs van Adrian en Gidi geven het merk een vriendelijk, helder en benaderbaar karakter.

Kleur versus witruimte
Door het kleurgebruik en de papieren creaties springen bepaalde componenten echt van het scherm af, maar natuurlijk is niet alles op een pagina even belangrijk. Door de kleurrijke elementen te combineren met witruimtes wordt het onderscheid tussen standaard- en belangrijke content voor de bezoeker duidelijk gemaakt.

Consistentie en hergebruik
HEMA biedt 14 producten aan. De één complexer dan de andere, maar de contentstructuur is hetzelfde. Daarom hebben we designoplossingen bedacht die hergebruikt kunnen worden voor alle producten. Dit heeft 2 grote voordelen: je hoeft veel zaken maar 1 keer te ontwerpen, en het consistent doorvoeren van elementen zorgt voor gebruiksvriendelijkheid en hogere conversies.

Beïnvloeding en conversie
Veel websites vertellen een verhaal rond de merkbelofte en wat het product uniek maakt. HEMA doet dat ook, maar verliest daarbij niet het hoofddoel uit het oog, namelijk verkopen. De vraag blijft altijd: hoe verleiden we bezoekers en nemen we drempels weg zodat ze tot een aankoop overgaan?

Maak het gezellig
Statistieken, risico-afweging en prijsvergelijken zijn een noodzakelijk kwaad bij het kopen van een verzekering. Een fantastische online beleving maakt het voor klanten leuker.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Met de deur in huis
Wanneer je een site bezoekt, moet je altijd 3 vragen direct kunnen beantwoorden: Waar ben ik, waar gaat het over en wat willen ze dat ik nu doe? Door consistent gebruik van aanstekelijke titels, opsomming van USP’s en opvallende Call-to-Actions zorgen we ervoor dat de bezoeker deze vragen direct weet te beantwoorden.

Overstaphulp HEMA
Zorg altijd voor een uitweg
Laat de bezoeker altijd zien wat de bedoeling is op een specifieke pagina. Iedere pagina moet in principe de bezoeker een stapje dichterbij een oplossing brengen of naar een aankoop leiden. Maar bied ook niet teveel keuze aan. Teveel opties zijn funest voor je Click Through Rate.

Bied hulp aan en assisteer
We zijn altijd verrast door het aantal checkouts die misgaan. Als een gebruiker besluit je product te kopen dient het aankoopproces soepel te verlopen. Hulp van een Klant contact center kan daarbij helpen.

Maak het proces inzichtelijk
Als je weet waar je bent in het koopproces en wat er nog gaat komen kom je als bezoeker minder voor verrassingen te staan en weet je hoe ver je nog moet om de taak af te ronden.

Maak het proces inzichtelijk
Waar ben ik?
Deels is dit al opgelost in de voortgangsindicator, maar het kan nooit kwaad om grondig te werk te gaan. Daarom hebben we animaties en kleuraccenten toegevoegd om je door de invulvelden te leiden.

Nog vragen?
Extra informatie aanbieden op kritieke punten in het proces zorgt ervoor dat mogelijke twijfel bij de bezoeker wordt weggenomen, zonder dat hij daarbij de pagina hoeft te verlaten.

Bikkelhart

Amsterdam
Bikkelhart
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe