Het Verzet Kraakt - De grootste bankroof aller tijden

Omschrijving

Theaterspektakel "Het verzet kraakt - De grootste bankroof aller tijden" was een groots, Twents community project naar aanleiding van de grootste bankroof aller tijden in november 1944. Van dit verhaal is een unieke tijdelijke locatie theaterproductie ontwikkeld, welke in een korte tijd veel naamsbekendheid en betrokkenheid moest genereren.

Doel

Binnen 10 weken het online bereik, bekendheid en betrokkenheid vergroten met kaartverkoop als belangrijkste conversiedoel.
KPI: + 20.000 kaarten verkopen voor 19 voorstellingen, voor 23 september 2017.

Resultaat

Doelstelling van 20.000 verkochte kaarten een maand voor doelstelling bereikt. Volledige uitverkochte voorstellingen.

Grote lokale betrokkenheid met ruim 2000 vrijwilligers.
Ruim 60 betrokken sponsors, als ambassadeurs ingezet.

Totaal verkocht: 27.713 kaarten, over 25 voorstellingen.

CONTENT STRATEGIE: In een korte tijd in verschillende fases van de customer journey de doelgroep bereiken met specifieke content. Door de kruisbestuiving van verschillende (off en online) media, kanalen, middelen en unieke content konden we de doelgroep in iedere fase van bereiken; van eerste oriëntatie naar loyaal ambassadeurschap. Deze fases hebben we chronologisch door de tijd ingezet:
" Fase 1. Nieuwsgierig maken
" Fase 2. Regionaal draagvlak & betrokkenheid creëren
" Fase 3. Naamsbekendheid/ landelijk bereik vergroten
" Fase 4. Urgentie creëren en overtuigen
" Fase 5. Betrokkenheid vergroten

Bekijk de aftermovie: https://youtu.be/jk_OvjldedA

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Morskieft reclamemakers, StudioMAD.

Overige informatie

'Het verzet kraakt' is een uniek community project, waarbij door de ondersteuning van sociale media, de hele gemeenschap betrokken, geïnformeerd en gemobiliseerd is. Facebook was het belangrijkste communicatiekanaal voor alle geïnteresseerden en het prominentste kanaal van de volledige Customer Journey waar in alle fases van het oriëntatie en beslissingsproces aan verschillende behoeften en content is gedacht.

+ Voeg case toe