Highstreet - Mobile app commerce platform

Omschrijving

Highstreetapp.com is het Nederlandse mobile shopping app platform dat merken en retailers in staat stelt om op eenvoudige wijze prachtige en effectieve shopping apps te publiceren. Geoptimaliseerd voor gebruik thuis op de bank, onderweg én in de winkel. De apps resulteren in hogere conversie, engagement en omzet.

Doel

Gemiddeld is nu al 50% van het webshop bezoek afkomstig van mobiele apparaten. Bij de meeste merken en winkels blijft de mobiele omzet, ondanks een ‘responsive’ of mobiele website, flink achter op het bezoekersaandeel.

Hoe komt dit? Mobiele shoppers winkelen in een andere context, met andersoortige apparaten met andere bediening. Ze zijn gewend aan de hoge kwaliteit user experience van apps op die apparaten. Om conversie via mobiel te vergroten dienen (e-)retailers de klantervaring te optimaliseren voor ieder punt in de mobile user journey: op de bank, onderweg en in de winkel.

Grote retailers spelen reeds in op deze trend. In 2014 en 2015 lanceerden onder andere bol.com, Rituals, We Fashion en Zalando al eigen shopping apps om de mobiele ‘user experience’ te verbeteren.

Een maatwerk app is niet voor alle partijen betaalbaar en brengt risico met zich mee. Daarom lanceerden wij mobile commerce platform Highstreet.

Uitgangspunten daarbij waren:
- hoge kwaliteit user experience geoptimaliseerd voor mobiel gebruik en mobiele devices;
- hoge mate van aanpasbaarheid van de visuele identiteit zodat de app als ‘brand’ app gepresenteerd kan worden;
- eenvoudige implementatie, inhakend op de bestaande backoffice;
- geen apart catalogus onderhoud voor de app;
- goede integratie van web en app;
- gebaseerd op SAAS model zodat geen grote investeringen vooraf nodig zijn.

Highstreet maakt winkelen op mobiele apparaten snel, eenvoudig en plezierig met als doel de kwaliteit van het klantbezoek te verhogen. De live cases van Highstreet tonen aan dat de apps zowel conversie, retentie als engagement significant doen stijgen.

Resultaat

Elke Highstreet app wordt direct aangesloten op de catalogus, voorraadbeheer, analytics en checkout van de webshop. Door deze diepe integratie hoeft geen apart catalogus onderhoud plaats te vinden. De ‘time to market’ wordt door gebruik te maken van Highstreet verkort tot slechts enkele weken. Bovendien is het technisch risico laag omdat het platform al ontwikkeld is.

Voor iedere app wordt op maat een design gemaakt, passend bij de stijl van het merk. Binnen enkele weken wordt zo een unieke shopping app gerealiseerd voor een fractie van de kosten van een vergelijkbare op maat gemaakte mobiele e-commerce app.

Resultaten (gemiddeld)

- Mobiele conversie stijgt met ruim 100% (dit zien we voor alle aangesloten merken)
- De iPad apps behalen zelfs hogere conversie dan desktop bezoek
- Mobiele omzet stijgt met ruim 40%
- Sessietijden zijn ruim 70% hoger
- 2,5x meer bekeken producten per sessie
- Retentie; het percentage terugkerende gebruikers is 90% hoger dan op de website

Design, usability & innovatie

De Highstreet apps zijn ontworpen om mobiel winkelen eenvoudig en plezierig te maken. Het bladeren door de collectie is zeer snel en vloeiend. Het ontwerp is erop gericht om meer nadruk op content te leggen en minder op gebruikersinterface.

Bovendien bevatten de apps innovaties zoals de “shop the look” functie in de iPad app. “Shop the look” presenteert - in het voorbeeld van live case Flinders - beeldvullende fotografie van interieurs als in een woon-magazine. Vernieuwend is dat de catalogus geheel “inline” geïntegreerd is met de fotografie waardoor vanuit het lookbook daadwerkelijk gewinkeld kan worden.

Touchwonders

Utrecht
Touchwonders
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe