Hoyhoy

Omschrijving

Remastering the Hoyhoy experience
Hoyhoy.nl, de verzekeringen vergelijkingssite, zag investeringen in TV-commercials niet terug in bezoek op de website. Na een pitch heeft hoyhoy.nl Bikkelhart gekozen om te helpen met het redesign van de website. Doel: de klantbeleving verbeteren en conversie verhogen.

Doel

insteek en aanpak
Tijdens de initiatiefase is samen met de klant de productdefinitie vastgelegd: maak het nemen van financiële beslissingen verrassend eenvoudig. Vervolgens is in een workshop de bestaande klantreis in kaart gebracht. Op die manier konden we de pijnpunten en eventuele showstoppers blootleggen, en waren we in staat de verleiders beter te verspreiden door de flow heen.

Om de verschillende disciplines, zowel bij Bikkelhart als bij hoyhoy.nl, zo goed mogelijk te laten samenwerken is vanuit een scrum methodiek gewerkt. Gedurende 3 maanden zaten interactie ontwerpers, designers en front-end developers bij de klant op locatie. Zo kon heel snel een werkbaar product opgeleverd worden. Als eerste werd de autofunnel aangepakt, die als basis zou dienen voor de andere producten.

eenvoud troef
Het uitgangspunt was simpel: mobile first ontwerpen. Het grote voordeel hiervan is dat de interface volledig gericht is op taakvolbrenging. Door met off-canvas panelen te werken is de content die men op dat moment nodig heeft om verder te kunnen altijd bereikbaar en relevant. Het resultaat is een rustig ogende interface die je zonder afleiding door het proces heen loodst.

Resultaat

connect the dots
Met als insteek “doe maar normaal” is het omgekeerde logo rechtgezet. In de nieuwe site is een donkere achtergrondkleur gebruikt om contrast in de interface te brengen en de invulvelden beter te laten opvallen. Ook het ‘animate to educate’ principe is toegepast: in de linkermarge begeleidt een lijn met tussenstops je door de verschillende stappen.

Na het maken van de eerste fundamentele keuzes is een eigen iconenset gecreëerd. Hiermee zijn wij in staat de unieke grafische stijl verder uit te breiden over de gehele interface.

camera rolt, en... actie!
Kers op de taart was het gebruik van film in de header. Speciaal voor de autofunnel zijn 4 scenario’s geschreven om het zorgeloze gevoel van goed verzekerd de weg op gaan te vatten. Met hulp van fotograaf Arno Bosma zijn deze scenario’s omgezet naar videobeelden, die zonder af te leiden de klantbeleving naar een hoger niveau tillen.

update
Na de autofunnel is ook de zorgfunnel aangepakt. Opnieuw klopten we hiervoor aan bij Arno Bosma voor een aantal headervideo’s rond het thema gezondheid. Daarnaast werden voor de verschillende leeftijdscategorieën avatars ontworpen door illustrator Pixelkaju.

OVERALL CONVERSIEVERHOGING 25%
MOBILE CONVERIEVERHOGING 30%

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Bikkelhart

Amsterdam
Bikkelhart
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

Tags

+ Voeg case toe