IKEA Place

Omschrijving

"Bring it home before you buy it"

IKEA Place maakt het mogelijk je woning in te richten met virtuele meubels. Een nog niet eerder vertoonde ‘try before you buy’ ervaring. Het ‘s werelds eerste AR-commerce platform laat de consument kiezen uit meer dan duizenden virtuele meubelstukken.

Doel

De visie van IKEA is "To create a better everyday life for the many people". In het dagelijks leven speelt de woning een belangrijke rol.

Maar liefst 40% van de consumenten mist het vertrouwen om te experimenteren met de inrichting van hun huis. De "imagination gap" weerhoudt mensen ervan een huis nog meer hun thuis te laten zijn. Want of je nu in de IKEA catalogus kijkt, de website bekijkt of het IKEA woonwarenhuis bezoekt, nooit weet je exact hoe een meubel in jouw woonkamer staat qua stijl en afmetingen.

IKEA Place maakt het voor het eerst mogelijk om een betrouwbaar antwoord te krijgen op de meest belangrijke vraag van de consument: Hoe staat deze stoel nu écht in mijn woonkamer? Augmented Reality overbrugt die kloof tussen verbeelding en realiteit.

IKEA Place opent wereldwijd miljoenen woonwarenhuizen op telefoons en tablets bij de mensen thuis, een nieuwe in IKEA's digitale transformatie en de manier waarop mensen meubels kopen.

“IKEA Place and Augmented Reality will be a total game changer for retail in the same way as the internet. Only this time, much faster,” aldus Michael Valdsgaard, Leader of Digital Transformation InterIKEA Systems.

Resultaat

In 8 weken tijd, van idee tot oplevering, realiseerde TWNKLS in samenwerking met IKEA de app IKEA Place, zodat dit bij de de lancering van Apple iOS11 als flagship app gepresenteerd kon worden.

IKEA Place is:
- 's Werelds meest gedownloade non-game AR app;
- Meer dan 1.5 miljoen downloads in 40 landen wereldwijd
- Het door Apple gegeven voorbeeld van de mogelijkheden van Augmented Reality, https://www.apple.com/ios/augmented-reality/
- De highlight van 2017 bij IKEA, http://www.ikea.com/ms/en_US/this-is-ikea/ikea-highlights/2017/ikea-place-app/index.html

Daarnaast heeft dit project geresulteerd in ongekende wereldwijde media aandacht van primetime TV uitzendingen (CNN, The Ellen Show, ABC's Good Morning America) tot vooraanstaande online, zoals TechCrunch, Wired, Engadget, The Verge, NU.nl, Mashable, Adformatie, Tweakers, en meer.

Overige informatie

+ Voeg case toe