Implementatie inRiver PIM oplossing bij Wehkamp

Omschrijving

Door de gegroeide diversiteit aan producten, leveranciers en sales- en marketing kanalen zocht Wehkamp naar een oplossing om het beheer van de content van 180.000 artikelen beter te structureren. XSARUS implementeerde inRiver PIM.

Doel

Met de uitrol van een nieuw ERP-systeem, de komst van een nieuw CRM systeem, en een inhouse re-platforming van de Wehkamp webshop in het vooruitzicht, is een stabiel en toekomstbestendig Product Information Management (PIM)-systeem noodzakelijk. Tot op heden werd de productinformatie bij Wehkamp verzameld en gedistribueerd in een eigen gebouwd PIM-systeem, maar om stabiliteit te kunnen waarborgen besloot Wehkamp een Best of Breed-pakket te implementeren.

Qhuba nam in het PIM-selectietraject een adviesrol in en adviseerde Wehkamp het PIM-systeem van inRiver te implementeren. Vervolgens werd uit een selectie van vier partijen, XSARUS als implementatiepartner gekozen. De keuze viel op XSARUS mede dankzij het grote aantal inRiver certificeringen (12 certificeringen onder 9 medewerkers) en de titel Best inRiver Partner of the Year 2014.

Resultaat

Door het enorme productassortiment en de vele diverse leveranciers waarmee Wehkamp samenwerkt, is een geüniformeerde input en een gestroomlijnde output een absolute noodzaak en een essentieel onderdeel van de totale e-commerce strategie. Met het inRiver PIM systeem wordt voorzien in dat proces, waardoor de output voor alle Wehkampkanalen te tunen is in één enkel systeem. Dit draagt bij aan een snellere time-to-market en zorgt ervoor dat de klantbeleving - een belangrijk strategisch uitgangspunt voor Wehkamp- geoptimaliseerd wordt.

Voor het totale Wehkamp assortiment zijn 1300 verschillende productvariabelen vastgesteld in een zogenoemd productmodel. Er is hard gewerkt aan de customization van het inRiver systeem zodat het voldoet aan de eisen die Wehkamp stelt. Begin 2016 is de eerste fase van de inRiver PIM implementatie live gegaan.

Overige informatie

Wehkamp, de grootste lifestyle webwinkel van Nederland, biedt haar klanten een breed assortiment op onder andere het gebied van mode, huis- en tuinartikelen, elektronica, sport en vrije tijd. Het totale assortiment van Wehkamp bestaat uit meer dan 180.000 verschillende artikelen van ruim 2000 verschillende merken. Jaarlijks wordt de webshop zo’n 145 miljoen keer bezocht wat resulteert in de verkoop van 17 miljoen producten.

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe