ING Mobiel bankieren app – de hele bank in je broekzak

Omschrijving

De ING Mobiel Bankieren app is met ruim drie miljoen gebruikers de onbetwiste nummer één bankapp van Nederland. En dat al jaren achtereen. Het geheim? Altijd de beste service bieden. Het is één app voor al je dagelijkse bankzaken. Zowel particulier als zakelijk.

Doel

Hoe zorg je als bank voor miljoenen tevreden app-gebruikers? Simpel: door goed te luisteren naar klanten en ze te verrassen met nieuwe technieken. Bij ING kan dat dankzij agile teams. Ieder onderdeel van de app heeft een dedicated team en deze werken gezamenlijk aan hetzelfde doel.

In nauwe samenwerking met de ontwikkelteams en eigen ontwerpers van ING knopen onze designers alles aan elkaar en voorzien alle teams van nieuwe inzichten en ontwerpen.

Resoluut helpt met het vormgeven van nieuwe features met de kennis van native app-design en maakt daarin keuzes die het beste bij het ING merk passen. Ook als het gaat om de ‘body language’ van de app: met het vastleggen van animatieprincipes voor het merk is de app een stuk menselijker gemaakt.

Alle designs worden getest in het eigen lab van ING, zodat we direct de reactie van de klant zien.

Zo werken ING en Resoluut al drie jaar samen aan één doel: zorgen dat de ING Mobiel Bankieren app de beste bank-app van Nederland blijft. Daarvoor moesten we wel voorop lopen en wilden we veel features als eerste lanceren:

• als eerste je saldo checken voordat je inlogt
• als eerste betaalverzoekjes via WhatsApp geïntegreerd in de bank app
• als eerste geld overmaken via iMessage
• als eerste geld overmaken via Siri
• als eerste een betaling via desktop accorderen met je telefoon
• als eerste inzicht in toekomstige uitgaven via ‘Kijk vooruit’
• als eerste spaardoelen in de app
• als eerste inloggen met Touch ID
• als eerste inloggen met Face ID

Resultaat

De afgelopen jaren is de ING Bankieren app de onbetwiste nummer één bank app van Nederland gebleken. Het lukt telkens weer om als eerste nieuwe features te lanceren in de app. Andere banken blijven dan ook het voorbeeld van ING volgen. En daar zijn we super trots op.

De app heeft ruim drie miljoen gebruikers en heeft een hoge waardering. In de app stores is ING de duidelijke nummer één:


• In de AppStore* krijgt ING een gemiddelde score van 4.30 versus 4.16 bij ABN, 4.27 bij Rabobank, 3.84 bij Bunq.
• In de Play Store* krijgt ING een gemiddelde score van 4.43 versus 4.38 bij ABN, 3.40 bij Rabobank, 3.92 bij Bunq.

Van sneeuw op je inlogscherm met kerst tot een agenda in alle kleuren van de regenboog tijdens Amsterdam Pride: ING is altijd actueel. Maar we ontwerpen natuurlijk meer dan fun features die een glimlach op je gezicht toveren. Denk aan makkelijker geld overmaken of sneller inloggen.

Kortom, ING loopt altijd voorop met het lanceren van nieuwe key functionaliteiten.

En de cijfers laten zien dat deze features een groot succes zijn:
• 49.000 betaalverzoekjes per week via WhatsApp
• 60% van de klanten bekijkt toekomstige uitgaven via ‘Kijk vooruit’
• 51% logt in met Touch ID of Face ID
• 4,6 miljoen saldo checks op het inlogscherm per week

* cijfers van januari 2018

Overige informatie

Met gemiddeld 8.500 nieuwe app gebruikers per week wordt de uitdaging steeds groter om iedereen blij te houden, maar dankzij de unieke samenwerking tussen ING, Resoluut en de ING klant weten we dat dit mogelijk is. En wat in Nederland kan, kan ook in het buitenland. Daarom zijn we momenteel samen met alle teams binnen ING bezig om de succesvolle mobiel bankieren app uit te rollen in België en Duitsland. Op die manier geven we letterlijk invulling aan het internationale motto van ING:

‘One app to rule them all’

Resoluut

Amsterdam
Resoluut
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe