Innovatieve e-commerce oplossingen in Omoda webshop

Omschrijving

Omoda, één van de eerste online schoenenretailers van Nederland, ontwikkelt samen met XSARUS de cross- en inmiddels omnichannel strategie continu door. Dit levert regelmatig nieuwe vragen en bijpassende innovatieve oplossingen op, op het gebied van webshops, conversieoptimalisatie en customer centricity.

Doel

De eerste Omoda webshop werd al in 2007 door XSARUS ontwikkeld, waarna na een aantal jaar online ervaring in Nederland, in 2010 uitgebreid werd naar België, Frankrijk en Duitsland. Met de internationalisering van de webshop werd ook het door XSARUS ontwikkelde TableTop e-commercesysteem doorontwikkeld waarbij nog meer focus kwam te liggen op de gebruiksvriendelijkheid van de back- en frontend. Toen in 2013 het loyalty systeem van Omoda gedigitaliseerd werd, is in samenwerking met ontwerpbureau Fabrique ook direct een nieuwe frisse look voor de webshop gerealiseerd waarbij de merkpositionering en visual branding zowel on- als offline tot in de details is uitgewerkt.

Resultaat

De shops zijn volledig responsive gemaakt en er is een module voor crosschannel customer service in TableTop geïntegreerd. Zo is een e-commercesysteem ontstaan wat ook geïntegreerd is met het voorraadsysteem waarbij de logistieke optimalisatie tevens in TableTop plaatsvindt.

De laatste innovatieve e-commerce oplossing die speciaal voor Omoda op TableTop is ontwikkeld, is de dynamische artikelvolgorde. Deze module maakt het mogelijk om per productpagina de volgorde van de artikelen te bepalen op basis van vooraf in te stellen rekenregels. Door verschillende rekenregels met elkaar te combineren, wordt de optimale artikelvolgorde berekend. Deze kan op alle productpagina’s worden toegepast, dus of er nu gefilterd is op merk, type schoen of kleur, de artikelvolgorde kan voor alle productreeksen geoptimaliseerd worden.


Samen met XSARUS als full-service e-commerce partner heeft Omoda de afgelopen jaren flinke stappen gezet op e-commercegebied. Inmiddels levert de webshop, naast de 16 fysieke Omoda winkels, ruim meer dan de helft van de totale omzet op. Met de continue doorontwikkelingen in de gehele Omoda e-commerce infrastructuur, wordt verwacht dat het aandeel van de online omzet de komende jaren nog meer zal stijgen en de omnichannel strategie verder uitgebouwd zal worden. Om dit extra kracht bij te zetten, wordt de webshop van Omoda continu geoptimaliseerd.

Overige informatie

Met 16 fysieke winkels in Nederland, één in België, drie Thuiswinkel Awards voor beste schoenen webshop (’11, ’12 en ’13) en een nominatie voor de ContactCare Customer Centricity Award (’14) is Omoda van lokale Zuidwest-Nederlandse schoenenwinkel inmiddels uitgegroeid naar één van de grootste online schoenenretailers van de Benelux.

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe