inRiver PIM implementatie

Omschrijving

Door het groeiend aantal producten en leveranciers, zocht JBC een oplossing om artikelcontent beter te kunnen structureren en beheren voor de verschillende sales- en marketingkanalen. XSARUS implementeerde inRiver PIM.

Doel

Door het groeiend aantal producten en leveranciers, zocht JBC een oplossing om artikelcontent beter te kunnen structureren en beheren voor de verschillende sales- en marketingkanalen. Zeker met de introductie van de JBC kiosk-oplossing en de vernieuwde webshops zou het integraal beheren en bewaren van productinformatie voor JBC een efficiënte aanvulling zijn in het sales- en marketingproces. Daarnaast was het verbeteren van de time to market voor JBC een zeer belangrijke reden om een Product Information Management (PIM)-systeem te onderzoeken.

XSARUS adviseerde JBC het PIM-systeem van het Zweedse bedrijf inRiver te implementeren. Deze toegankelijke oplossing zorgt ervoor dat productinformatie die vanuit een groot aantal diverse leveranciers binnenkomt, vereenvoudigd wordt, zo nodig verrijkt wordt met reeds aanwezige productinformatie en gestructureerd verzameld wordt om op die manier weer een eenduidige output te kunnen genereren. Ook interne workflows zijn nu sterk vereenvoudigd en uniformer ingericht.

Resultaat

Dankzij de implementatie van het inRiver PIM-systeem is de input goed georganiseerd en de uitvoer van productinformatie gestructureerd en onafhankelijk gemaakt van het betreffende sales –of marketingkanaal. Of JBC nu wil publiceren in de kiosk, de webshop, de digitale nieuwsbrief of een papier brochure, er wordt geput uit één bron. Op deze manier kunnen nooit verschillen ontstaan tussen de productinformatie op de verschillende kanalen. Kortom: het geïmplementeerde PIM-systeem is een efficiënte tool die het JBC sales- en marketingproces optimaliseert.

Overige informatie

JBC, opgericht in 1975, is uitgegroeid tot een winkelketen met meer dan 140 winkels in België en Luxemburg. Voor de eigen collectie werkt JBC regelmatig met bekende modeontwerpers. Daarnaast bezit JBC het exclusieve verkooprecht op de collecties kinderkleding van Studio 100 (o.a. Samson & Gert, Plop en K3) en Ketnet. Met een assortiment van duizenden modeproducten is JBC naast C&A en H&M uitgegroeid tot één van de belangrijkste modeketens van België.

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe