Intergamma

Omschrijving

KARWEI, GAMMA en GAMMA België zijn merken van Nederlandse franchise-organisatie Intergamma. Vanuit één achterkant ontwikkelde Fabrique voor de drie merken een mobiele site en in samenwerking met Q42 een hybride app. Daarnaast verbeterden we de webshops. Je hebt GAMMA en KARWEI nu altijd bij de hand.

Doel

Gemak bieden aan de klant. Op alle kanalen, maar vooral op de fysieke winkelvloer:
• Sneller vinden van producten
• Makkelijker kiezen uit het aanbod
• Gespaarde kortingen altijd bij de hand
Met als resultaat: loyalere klanten, hogere conversie en meer omzet.

Daarnaast waren er nog een aantal functionele wensen en eisen:
• Optimaliseren van de eerder ontwikkelde webshops GAMMA.nl, GAMMA.be en KARWEI.nl
• Alle toepassingen geschikt maken voor toenemend productaanbod
• Integreren nieuwe betaalwijzen en nieuwe bezorgservices

Resultaat

We keken goed naar de kanalenmatrix. Hoe kunnen we op desktop, mobiel en met de app de klant het beste bedienen?
• Desktop biedt productaanbod, winkelinformatie, aanbiedingen en klusadvies
• De mobiele site biedt altijd en overal snel productaanbod en winkelinformatie
• De app biedt daarbovenop ondersteuning bij de toptaken op de winkelvloer

We ontwikkelden drie mobiele websites en samen met Q42 native apps voor Android en iOS. Daarnaast optimaliseerden we de webshops. Alles vanuit één Hybris implementatie (door Osudio). Door de verschillende stylesheets en eigen content hebben de toepassingen toch een onderscheidende merkbeleving; inspirerend en beeldend bij KARWEI, stoer en direct bij GAMMA.

Online en in de winkel nemen we de bezoeker – van onzekere beginner tot professionele klusser – ‘bij de hand’. De truly mobile toepassingen bieden de gebruiker instore alle gemak.

Door met je app de barcodes in de winkel te scannen ontsluit je de mobiele content, zoals informatie over producten en reviews van gebruikers. De gebruiksvriendelijke tegels op het startscherm maken de app persoonlijk en passen zich aan, bijvoorbeeld aan je favoriete bouwmarkt of je pasnummer. Ook klantenkaart en kortingscoupons zijn geïntegreerd. Als pilot plaatsten we in een aantal winkels iBeacons die de klant attenderen op het gemak van de app bij de schappen en de kassa.

Het resultaat is een sterk stijgende conversie over 2014, met een verdubbeling op desktop en een vervijfvoudiging(!) op mobiel. En misschien nog belangrijker: een lagere bounce rate. Mensen gebruiken de toepassingen écht. GAMMA en KARWEI heb je nu overal en altijd bij de hand.

Overige informatie

Bekijk hier de Gamma website: https://www.gamma.nl/

De iOS app vindt u hier: https://itunes.apple.com/nl/app/gamma/id949829216?mt=8

De Android app staat op deze plek: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.gamma.app.android

Fabrique

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe