Je dagelijkse portie geluk, online met Lucky Day

Omschrijving

Lucky Day is een dagelijks kansspel van de Nederlandse Loterij dat vooral bekend was onder een traditionele doelgroep die voornamelijk offline meespeelt. De groei van opkomende online kansspelen motiveerde Lucky Day om hun doelgroep uit te breiden naar een doelgroep die meegroeit met de tijd van nu.

Doel

Om in te spelen op een doelgroep die vrijwel 24/7 online is, creëerden wij een digitale experience rondom het spel om de beoogde groei te realiseren. Bij Lucky Day maak je elke dag kans op geluk. Om dit te benadrukken hebben we door de gehele interface kleine momentjes van geluk verwerkt. Zo wordt zelfs een ‘je hebt verloren’-boodschap als een cadeautje wordt ontvangen!

Resultaat

Op basis van echte gebruikersdata hebben we onze ideeën ontwikkeld die we later weer met user tests hebben gevalideerd. De feedback uit de user tests is direct tijdens de ontwikkeling doorgevoerd. Zo is er een experience ontstaan die door échte mensen ook écht wordt gewaardeerd.

Lucky Day onderscheidt zich van andere kansspelen door de flexibiliteit in het samenstellen van je eigen lot en de dagelijkse trekking. Deze features zijn verrijkt met feestelijke en optimistische visuals en boodschappen door de gehele interface. Van het selecteren van nummers tot aan de dagelijkse uitslag. Daar krijg je instant een glimlach van!

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

DotControl | Data Driven Creative Agency

Rotterdam
DotControl | Data Driven Creative Agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe